Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 2
Magento netværksgruppe i København

joomalbro
Jr. Member

Total Posts:  23

Hej
Vi er et par webudviklere baseret i København/Frederiksberg som leder efter nogle andre med praktisk erfaring i Magento. Grundlæggende vil vi gerne lave lidt netværk omkring Magento her i Københavnsområdet så vi kan udveksle lidt erfaringer - gerne over en kop kaffe hos os - eller hjælpe hinanden med de problemer der opstår.
Lige nu sidder vi eksempelvis og bokser med customisering af forsidelayout og det ville være rart at have nogen at sparre med.
Magento forummet her er udmærket, men det ville ogsÃ¥ være godt at kunne netværke “offline”. Hvis I er interessede, sÃ¥ send os en email pÃ¥ eller

Mvh
Kim og Bjørn

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Total Posts:  623
Denmark

God ide. Jeg er absolut interesseret, hvis vi kan finde nok folk til at få en gruppe op at stå.

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

Jeg deltager gerne

Magento Community
Magento Community

joomalbro
Jr. Member

Hej Torben
Lyder godt - lad os prøve at få et møde i stand.

Kh
Bjørn

Magento Community
Magento Community

joomalbro
Jr. Member

Mandag den 12-10-09 kl 17 holder vi en lille Magento netværkskomsammen her på Pile Alle 37, Frederiksberg. Der står Grafikteam og Studio Smalbro på døren. Der er ikke anden dagsorden end at vi gerne vil prøve at etablere nogen relationer til andre udviklere/forhandlere af magentoløsninger her i København.

Kh
Bjørn og Kim

Magento Community
Magento Community

Dotsen
Jr. Member

Total Posts:  6

Lyder som en super idé - vi er nogle der også kunne være meget interesseret.

/Dotsen

REF: http://www.klinikforsyning.dk

Magento Community
Magento Community

joomalbro
Jr. Member

Den 12. oktober blev der afholdt et lille Magentomøde på Pile Alle/Frederiksberg.

GrafikTeam og Studio Smalbro havde inviteret til en netværkskomsammen om Magento uden anden dagsorden end denne: ”Lad os mødes og tale sammen”. Det udviklede sig hurtigt til en hyggelig stund. Vi endte med at blive 5 deltagere: Kim Holm/GrafikTeam, Bjørn Smalbro/Studio Smalbro, Henrik Søderquist/Intercons, Anders Rasmussen/Crius og TorbenLundsgaard/TLA Media.

Samtalen afslørede hurtigt de forskellige indfaldsvinkler vi har til Magento. Vi havde allesammen interesse i at starte en shop, men kom med forskellig baggrund mht. erfaring med implementering, udvikling, kodning, drift og andre shops.

Vi fandt ud af at vi kunne hjælpe hinanden ud fra de erfaringer vi nu havde.

På den lidt længere bane blev vi enige om at se, om der var interesse i et landsdækkende Magentoseminar. Her kunne udviklere fortælle nyt, og leverandører promovere deres tilbud.

Vi overvejede at arbejde for et seminar engang i foråret/forsommeren. Vi kan muligvis låne lokaler i DTU regi.

Forespørgslen er hermed givet videre – er der andre der kunne have lyst at være med til at stable et dansk Magentoseminar på benene?

Magento Community
Magento Community

Kammalou
Sr. Member

Total Posts:  285
Denmark

joomalbro - 26 October 2009 05:30 AM

Den 12. oktober blev der afholdt et lille Magentomøde på Pile Alle/Frederiksberg.

GrafikTeam og Studio Smalbro havde inviteret til en netværkskomsammen om Magento uden anden dagsorden end denne: ”Lad os mødes og tale sammen”. Det udviklede sig hurtigt til en hyggelig stund. Vi endte med at blive 5 deltagere: Kim Holm/GrafikTeam, Bjørn Smalbro/Studio Smalbro, Henrik Søderquist/Intercons, Anders Rasmussen/Crius og TorbenLundsgaard/TLA Media.

Samtalen afslørede hurtigt de forskellige indfaldsvinkler vi har til Magento. Vi havde allesammen interesse i at starte en shop, men kom med forskellig baggrund mht. erfaring med implementering, udvikling, kodning, drift og andre shops.

Vi fandt ud af at vi kunne hjælpe hinanden ud fra de erfaringer vi nu havde.

På den lidt længere bane blev vi enige om at se, om der var interesse i et landsdækkende Magentoseminar. Her kunne udviklere fortælle nyt, og leverandører promovere deres tilbud.

Vi overvejede at arbejde for et seminar engang i foråret/forsommeren. Vi kan muligvis låne lokaler i DTU regi.

Forespørgslen er hermed givet videre – er der andre der kunne have lyst at være med til at stable et dansk Magentoseminar på benene?

Jeg er helt bestemt interesseret i at bidrage til etableringen af et sådant event.
Desværre opdager jeg først nu dette tiltag med et Magento Meeting i CPH.

Magento Community
Magento Community

joomalbro
Jr. Member

Hej Nils Eriksen
Det lyder da rigtigt godt. Vi må se at få indkaldt til et møde så vi kan få lavet en dagsorden og en køreplan.

Kh
Bjørn

Magento Community
Magento Community

monstermus
Jr. Member

Total Posts:  19

Hej

Jeg er selv lige for alvor gået igang med Magento og har fået stablet et par shops op og leget lidt med modificering af shoppen, det har været hårdt og lærerigt, men, som mange andre nok lægger mærke til er det til tider svært at finde nogen at sparre med så det lyder som en rigtigt god ide.

Jeg er dog baseret i Jylland, men er helt klart interesseret i at være med til dette.

Mvh
Daniel Knudsen

Magento Community
Magento Community

Kammalou
Sr. Member

Denmark

Nogle af jer der var til http://www.meet-magento.de ?
Jeg Var selv til meet-magento i mandags. Varien stillede med 7 Mand.

Koby Oz Kunne fortælle at TinyMCE vil blive implementeret i samtlige editerings felter i hele magento i de kommende udgaver.
et bedre Ordre Flow styring vil også blive implementeret som en af de højeste prioriteter,

Er der nogle af jer der planlægger Bargento i Paris på Mandag ?

Magento Community
Magento Community

monstermus
Jr. Member

Hej

Ved godt man ikke burde poste og sige nej, men jeg ville helt vildt gerne afsted til sådanne konferencer, men desværre består min magento udvikling kun i fritiden og joomla i dagstimerne :(

Hvad koster sådan en tur typisk?

Mvh
Daniel

Magento Community
Magento Community

Kammalou
Sr. Member

Denmark

monstermus - 04 November 2009 12:39 AM

Hej

Ved godt man ikke burde poste og sige nej, men jeg ville helt vildt gerne afsted til sådanne konferencer, men desværre består min magento udvikling kun i fritiden og joomla i dagstimerne :(

Hvad koster sådan en tur typisk?

Mvh
Daniel

Jeg købte en retur billet til frankfurt for lige knap 1400 DKK.
Billetten til konferencen kostede 75 EUR ca. 570 DKK.

SÃ¥ var der taxen tur/retur til Frankfurts Stock Exchange.
Ca. 65 EUR ialt ca. 485 DKK.

Vel knap 2.500,00 DKK. for sådan en tur.

Magento Community
Magento Community

monstermus
Jr. Member

Hej

Det er ikke så slemt igen, ville ønske man arbejdede i et firma der var baseret på magento så kunne man have fået dem til at betale smile

Men 2500 kr af egen lomme er en pæn slat :(

Kunne ellers være fedt hvis man kunne samle en masse Magento mennesker og lave en fælles bustur eller lignende så prisen kom længere ned.

Mvh
Daniel

Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Total Posts:  623
Denmark

Jeg var til MageCamp i London for et halvt år siden, og det kostede mig kun 1000 kr. i alt. Billet til MageCamp = 300 kr., fly retur = 500 kr., tog = 200 kr. Så det var helt sikkert udgiften værd.

Så vidt jeg har forstået er arrangementerne i Tyskland og Frankrig dog hovedsageligt på tysk/fransk (undtagen Varien-præsentationerne naturligvis), så jeg tror udbyttet vil være begrænset for mig.

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

Jeg var også til MageCamp i London og foretrækker engelsk

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community