Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Wijzigen, bewerken van frontend

Marco van Woudenberg
Jr. Member

Total Posts:  4

Geachte (mede) ontwikkelaars,

Ik ben sinds kort overgestapt van OsCommerce naar Magento. Nou vondt ik OsCommerce redelijk maar uiteindelijk OsCommerce mist voor mij heel wat funtionaliteiten.

Echter het bewerken van de Index, en andere templates inbouwen ging mij iets makkelijker af dan bij Magento.

Wie kan mij tips geven over het bewerken van de Index.htm en over hoe je eenvoudig een gedownloade template kunt inbouwen???

Ik klink waarschijnlijk als een Newbie maar dat ben ik eigenlijk ook. De guidelines en desinger ... hebben mij ook niet echt verder geholpen.

Wat gebruiken jullie om de Index te wijzigen? Dreamwearver, notepad, Devphp etc…

Gegroet Marco

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Niks van dat alles. Er is geen index.htm. De hoofdpagina is een van de CMS pagina’s (in tegenstelling tot catalogus pagina’s) en je design doe je gewoon via de admin > CMS. Daar kun je html/js/css en zelfs template code in zetten om alles aan te passen.

Magento Community
Magento Community

Marco van Woudenberg
Jr. Member

Total Posts:  4

Ok, Thanks!

Dus als ik een Template download via Magento dan moet ik deze onde Admin/CMS de code invullen. En de gedownloade map is de daarvoor bestende folder zetten.
Ik werk trouwens in een test omgeving met xammp maakt dit nog wat uit of kan ik eerste me shop zo maken zoals ik deze wil hebben en dan alles via me FTP op me server knallen?

Regards

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Nee, sorry, ik antwoordde alleen de vraag over de hoofdpagina.

Een template downloaded bestaat uit 2 delen. Het ene deel gaat in app/design/frontend/default de andere in /skin/frontend/default - dat is veelal het enige wat je hoeft te doen kwa uploaden. Verder stel je per winkel dan in welk design het moet gaan gebruiken. De templates zullen ongetwijfeld met de benodigde instructies komen.

In de CMS pages (en ook kwa producten en categorieen) kun je dan per pagina aanpassingen maken.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top