Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

behandla produkt på externsida

alavik
Jr. Member

Total Posts:  2

Hej!

Sitter med ett projekt där man skall välja en produkt. Ḿen när man lägger produkten i sin kundkorg skall man skickas vidare till en sida där produkten skall anpassas och sedan skickas tillbaka till kundkorgen..

Funktionen där produkten skall behandlas finns färdig. Så det jag vill göra är att när man trycker på lägg till så skickas man till denna sida tillsammans med art.nr för produkten man har valt och sedan när kunden är färdig skickas produkten tillbaka med ett id för att identifiera produkten.

Sedan skall kunde kunna handla vidare…

Någon som har ett tips på en hyfsat smidig lösning?

DÃ¥ den externa sidan är skriven i php finns möjligheten finns att flytta in det i schopen om det skulle göra det hela enklare…

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Peter Lindqvist
Jr. Member

Total Posts:  9

en första tanke är att det känns fel att ha den funktionen utanför shopen. men det kanske funkar. om jag inte minns fel finns det events man kan lyssna på för att lösa det, sen hur man får tillbaka resultatet, ja det är ju en svår nöt tror jag.

Magento Community
Magento Community

denswe
Jr. Member

Total Posts:  4

Det finns ju möjligheter att ha unik PHP-kod för varje produkt, så det kanske vore något att kika på om man kan flytta in funktionen till Magento på det sättet. Lite svårt att säga vad som är bästa lösningen då man inte vet hur funktionen som ska implementeras ser ut. Kan du ge ett exempel på liknande lösning i någon webbshop?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top