Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

catalog.xml veranderd niet

davidjon
Jr. Member

Total Posts:  13

Hallo,

Ik zit met een klein probleempje, waar ik gewoon echt niet achter kom. Ik heb namelijk in catalog.xml aangepast wat er in de rechterkolom zichtbaar zou moeten zijn. Ik heb natuurlijk de xml bestand van het desbtreffende theme gebruikt. maar op 1 of andere manier veranderd hij niet. Wat ik ook doe. Ik heb gekeken naar het bestand op de server. En die klopt gewoon. Maar als ik de shop zelf bezoek laat ie nog steeds de standaard blokjes van het thema zien. Cache is al veelvuldig geleegd, dus daar kan het niet aan liggen.

Mijn test site staat op www.davidjon.nl.

En dit is het code van de catelog.xml bestand in layouts.

<reference name="right">            
            <
block type="core/template" before="cart_sidebar" name="catalog.compare.sidebar" template="catalog/product/compare/sidebar.phtml"/>
            <
block type="core/template" after="right.poll" name="right.permanent.callout" template="callouts/right_col.phtml">
                <
action method="setImgSrc"><src>images/gratis_verzenden.jpg</src></action>
                <
action method="setImgAlt" translate="alt" module="catalog"><alt>Altijd Gratis Verzending binnen Nederlands</alt></action>
                <
action method="setLinkUrl"><url>gifts.html</url></action>
            </
block>
            <
block type="core/template" after="right.poll" name="right.permanent.callout2" template="callouts/right_col.phtml">
                <
action method="setImgSrc"><src>images/binnen_3dagen.jpg</src></action>
                <
action method="setImgAlt" translate="alt" module="catalog"><alt>Binnen 3 dagen geleverd</alt></action>
                <
action method="setLinkUrl"><url>gifts.html</url></action>
            </
block>
        </
reference>

De rest lijkt me onbelangrijk. Het enige belangrijke is eigenlijk, dat de images veranderen en catelog.compare.sidebar oprot smile

Weet één van jullie of catelog.xml nog ergens anders overruled word. Ik heb de homepagina en de categorien gewoon een 2 colum, right layout gegeven met als thema, de thema die ik aan het aanpassen ben.

Tevens nu ik hier toch een topic heb. Hoe moet ik links toevoegen helemaal onderaan de site in de footer. In het xml bestand zie ik alleen iets staan over sitemap.

Nou harstikke bedankt alvast! mvg Dave

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

davidjon
Jr. Member

Total Posts:  13

hmmm...wat nou blijkt.....als ik in de configratiescherm, de poll gewoon weer doe...dan doettie het....ligt dit eraan dat er in de xml staat after"right.poll" ?

sorry voor het vullen van de site, maja miss wel handig voor iemand die hier ook een keer tegen aan loopt.

alleen over de footer heb ik dus nog een vraag!

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Alles wat je daadwerkelijk ziet, staat niet in de xml bestanden maar in de phtml bestanden in het andere mapje. Kijk ff in template/catalog als ik me goed herinner, daar ergens is een footer.phtml

Magento Community
Magento Community

generalbongo
Member

Total Posts:  75

Ik snap het niet.

Ik probeerde de catalog aan te passen, dan de phtml bestanden maar niks veranderd.

Ik wil in de linker column een script plakken van mijn facebook pagina:

<script
 src
="http://static.ak.facebook.com/js/api_lib/v0.4/FeatureLoader.js.php/nl_NL"

type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">FB.init("282a4e5e5dfab7f135fe907fd0fdf590");</script><fb:fan
 profile_id
="122877957099" stream="" connections="6"

width="195"></fb:fan>
<
div style="font-size: 8px; padding-left: 10px;"><a
 href
="http://www.facebook.com/pages/Primalshop/122877957099"></a>
</
div>

Toen dat niet lukte heb ik een screenshot genomen van de facebook-box en dat heb ik left.permanent.callout-3 genoemd. Ik heb de file geupload naast de 2 reeds bestaande en heb in de code dit veranderd:

erence name="left">
            <
block type="core/template" after="-" name="left.permanent.callout-1" template="callouts/left_col.phtml">
                <
action method="setImgSrc"><src>images/media/col_left_callout-1.jpg</src></action>
                <
action method="setImgAlt" translate="alt" module="catalog"><alt>Mail ons voor meer info.</alt></action>
                <
action method="setLinkUrl"><url>contacts</url></action>
            </
block>
            <
block type="core/template" after="-" name="left.permanent.callout-2" template="callouts/left_col.phtml">
                <
action method="setImgSrc"><src>images/media/col_left_callout-2.jpg</src></action>
                <
action method="setImgAlt" translate="alt" module="catalog"><alt>Gratis verzending boven de 100euro.</alt></action>
                <
action method="setLinkUrl"><url>checkout/cart</url></action>
            </
block>
            <
block type="core/template" after="-" name="left.permanent.callout-3" template="callouts/left_col.phtml">
                <
action method="setImgSrc"><src>images/media/col_left_callout-3.jpg</src></action>
                <
action method="setImgAlt" translate="alt" module="catalog"><alt>Wordt lid van onze facebook group!</alt></action>
                <
action method="setLinkUrl"><url>http://www.facebook.com/pages/Primalshop/122877957099</url></action>

</block>

Nog steeds geen verandering te zien in die side-bar.... pff, ik snap het niet

Het enige wat ik wil is dat de facebook-blok die nu midden op mijn pagina staat ergens in de sidebar komt te staan.

www.primalshop.be

Groeten

Bongo

Magento Community
Magento Community

generalbongo
Member

Ik moet mezelf corrigeren.

Dat kopieren van de code naar nr.3 lukt wel, ik moest gewoon de cache nog effe legen.

Ik dacht dat het dan ook wel zou werken als ik het script er in plakte maar dat is niet het geval.

Kan iemand dat nog effe uitleggen aub.

Magento Community
Magento Community

generalbongo
Member

GEVONDEN!

Blijven zoeken zeggen ze dan grin

1 - maak een statisch block waar je je facebook code in plakt
2 - roep nu dit statisch block aan in je catalog.xml

[quote<block type="cms/block" name="naam van je block">