Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Simple product in Advanced search heeft de prijs € 0,00 - Opgelost! (attribuut price stond verkeerd ingesteld)

hofacker
Jr. Member

Total Posts:  13

Het volgende is het probleem. Wanneer ik binnen mijn eigen site zoek naar producten via de advanced search, vindt hij keurig alles wat hij moet vinden. Echter geeft hij voor de zogenaamde ‘simple products’ altijd de prijs € 0,00. Klik je vervolgens het product aan, geeft hij keurig het bedrag wat het moet zijn. Het maakt niet uit of ik er een speciale prijs aan koppel of niet. Ik heb ook een helemaal ‘kaal’ simple product aangemaakt, zelfde probleem.

Bij het standaard zoeken bestaat dit probleem niet. Zie ook de meegeleverde screenshots.

Zoek ik op prijs en wel van bv. € 1,- tot € 100,- worden ook de simpele producten weergegeven (maar wel weer met als waarde € 0,00), dus ergens weet hij wel dat het product tot de zoekresultaten behoort. Zelfs met het sorteren van het resultaat houdt hij rekening met het (niet getoonde) bedrag.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt / enig idee waar dit probleem in kan zitten? Ik heb ook al het design e.d. teruggezet naar default, alle cache opties ververst, helaas zonder resultaat.

Alvast bedankt!

P.S. Bij een virtual product gaat het ook fout.

Image Attachments
testsimplesearch.pngtestadvancedsearch.pngadvancedsearchsort.png

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Versie?

Heb je addon Modules geinstalleerd?

Heb je template edits gemaakt?

Heb je in de template van de results gekeken of die 0,00 niet toevallig gehardcode is?

Magento Community
Magento Community

hofacker
Jr. Member

Excuses voor de geringe informatie, hierbij de rest…

Versie?
1.3.2.3

Heb je addon Modules geinstalleerd?
Er zijn addon modules geïnstalleerd, nl:
Flagbit_ChangeAttributeSet
Fooman_Speedster
Locale_Mage_Community_de_DE
Locale_Mage_community_fr_FR
Order_Status
SLandsbek_SimpleOrderExport
dutch_NL
magento_classic_theme_free
magento_easy_lightbox

Heb je template edits gemaakt?
Twee edits: In de view.phtml van de product page. Alleen maar de volgorde gewijzigd.
In een ander bestand de wijze waarop de * wordt weergegeven bij verplichte velden.

Heb je in de template van de results gekeken of die 0,00 niet toevallig gehardcode is?
In de template zie ik alleen dat hij de prijs moet ophalen met getPriceHtml. Deze vond ik in frontend\default\default\template\catalog\product\price.phtml.
Ook gekeken in frontend\default\default\template\catalogsearch\advanced\result.phtml, maar daar zie ik alleen getProductListHtml.

Ik zie zo direct niet, waar ik nog meer kan vinden op dit vlak.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

London-ish, UK

Mijn volgende stap zou zijn om die modules een voor een uit te schakelen, kijken of na elke eliminatie het dan wel werkt.

Of download een verse 1.3.2.3 en gebruik Beyond Compare om het verschil te visualizeren. Zo kun je vaak snel achtergebleven restanten etc. vinden die de boel verpesten.

Magento Community
Magento Community

hofacker
Jr. Member

Bedankt alvast voor deze tips! Ik ga ermee aan de gang en kom er nog op terug.

Mocht iemand anders dit al hebben meegemaakt, hou ik me uiteraard aanbevolen voor nog meer tips!

Magento Community
Magento Community

hofacker
Jr. Member

Ik heb alle modules uitgezet en de files vergeleken met Beyond Compare, maar ik zie geen verschillen in de catalog search bestanden (en ook overkoepelend niet).

Ook heb ik de database bekeken, maar daar lijken de prijzen ook prima in te staan (tabel catalogindex_price).

Zijn er nog andere manieren om dit soort problemen/fouten op te lossen?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

London-ish, UK

Dat is zeker vreemd. Dan is het misschien een bug die iedereen in die versie heeft. Zul je de code door gaan moeten spitten, in die getPrice functie vooral.

Magento Community
Magento Community

hofacker
Jr. Member

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het in deze versie zit. Als je bv. de demo van Magento zelf bekijkt (die ook op die versie zit), zie ik dit probleem niet terugkomen.
Het lastige is alleen ook dat ik niet precies weet wanneer deze ‘bug’ erin is geslopen. De advanced search was nou niet iets wat ik elke dag testte. Het kan dus best zijn meegekomen met een van de oudere versies (gestart met 1.3.0).
Ik zal eens zoeken naar de getPrice-functie, hoewel ik zo nog niet weet waar al die functies zich bevinden.

Nogmaals bedankt in ieder geval!

Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Total Posts:  228
Netherlands

Wat je zou kunnen doen is een back-up maken en dan je mappen terug zetten.
Ik denk dat het in bv view.phtml zit.
Dus proberen 1 voor 1 de bestanden terug zetten en kijken waar het fout gaat.
Is wel even zoeken, andere optie is opnieuw beginnen.

Magento Community
Magento Community

hofacker
Jr. Member

webshop discounter - 17 September 2009 09:23 PM

Wat je zou kunnen doen is een back-up maken en dan je mappen terug zetten.
Ik denk dat het in bv view.phtml zit.
Dus proberen 1 voor 1 de bestanden terug zetten en kijken waar het fout gaat.
Is wel even zoeken, andere optie is opnieuw beginnen.

Ik verwacht zelf niet dat het de view.phtml is, omdat die volgens mij niet wordt aangeroepen in dit geheel. De view.phtml die wel wordt aangeroepen is die van de product pagina (en die heb ik ook gewijzigd).

Maar goed, ik ben al bezig met backuppen en we zullen eens zien of we daar straks iets wijzer uit worden…

Magento Community
Magento Community

hofacker
Jr. Member

Nou, ik had nog ergens een oude test-database liggen met allemaal ‘simple products’. En natuurlijk, geen problemen.

Nu maar eens kijken wat het verschil is. Aan de bestanden zou het dan volgens mij niet kunnen liggen, hooguit aan het wegschrijven van een bepaald bestand naar de database (of een instelling van de simpel products).

Iemand hier nog verdere ideeën over? (waar kan ik het beste beginnen met zoeken...)

-->
Wanneer ik nu met de ‘oude’ database een nieuw simpel product toevoeg, gaat het goed. Doe ik hetzelfde op de bestaande (meer gevulde) database gaat het fout. Beide databases hebben wel hetzelfde aantal tabellen… een heel gepuzzel en gepluis gaat dit dus worden…

Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

London-ish, UK

Gezien je met Beyond Compare met een verse installatie gechecked had is het inderdaad onwaarschijnlijk dat het in een van die files zit. Je kunt function vrij gemakkelijk vinden met de command line.

grep -i -r ‘function getPrice’ /app/code

Magento Community
Magento Community

hofacker
Jr. Member

Ik heb de zogenaamde databases-repair-tool gebruik van Magento zelf en deze tegen de ‘sample data’ database aangehouden. Hij heeft wel een aantal tabellen aangepast, maar wederom zonder succes.

Daarnaast heb ik mijn eigen (oudere) test-database tegen mijn huidige database aangehouden en vergeleken met een speciale tool. Alle dingen die in de test-database zaten overgezet. Helaas ook niet de oplossing…

Ik ga nu maar eens verder met het bekijken van de databases, misschien zit het hem wel in de attributen die ik aangemaakt heb, of heb ik (zonder het me te herinneren) iets met het attribuut ‘price’ gedaan?!?

Ook maar eens alle artikelen exporteren, allemaal verwijderen en weer importeren. Misschien helpt dat nog.

-->
OPGELOST!

Ja, eindelijk, na heel veel zoeken… zoals ik hierboven al aangaf dacht ik ineens dat het wel eens aan een attribuut instelling kon liggen.

Het oude attribuut ‘price’ eens met de nieuwe vergeleken en inderdaad, er zat een verschil en wel in: Used in product listing = Yes/No.

Ik weet niet waarom, maar in mijn oude database stond deze op ‘Yes’, in de huidige op ‘No’ (vraag me niet waarom). Even deze regel aangepast en jawel, meteen was de prijs weer in orde!

Bedankt voor alle medewerking! Ik kan weer rustig slapen smile

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top