Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Theme wijzigen

Leon van der Veen
Jr. Member

Total Posts:  7

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik en beetje aan het stoeien met magento en ik ben nu bezig om een theme te maken. Gister heb ik de modern theme gedownload en geinstalleerd en dat wertke allemaal prima. Na een beetje prutswerk heb ik heel magento verwijderd om opnieuw te beginnen.

Vandaag alles opnieuw geinstalleerd en probeer ik een nieuwe theme te maken maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Ook heb ik weer de modern theme gedownload en geinstalleerd maar ook deze krijg ik niet aan de praat. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd maar ik heb het volgende gedaan:

System -> Configuration -> Design

Bij current package name vul ik dan in: default/modern wat ik naar mijn idee gister ook heb gedaan.

Als ik nu naar het front-end ga dan krijg ik een lege pagina.

Iemand enig idee wat ik vergeet of verkeerd doe?

Alvast bedank!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

cranberry
Jr. Member

Total Posts:  16

Wel een CMS home page gedefinieerd? En zo ja, die ook toegewezen in system -> configuration -> web -> standaard pagina’s

heb hier ook een tijd mee lopen stoeien, maar dan voor een 2e shop.

Magento Community
Magento Community

cranberry
Jr. Member

Total Posts:  16

Wel een CMS home page gedefinieerd? En zo ja, die ook toegewezen in system -> configuration -> web -> standaard pagina’s

heb hier ook een tijd mee lopen stoeien, maar dan voor een 2e shop.

Magento Community
Magento Community

Leon van der Veen
Jr. Member

Total Posts:  7

Het is me op een andere manier gelukt. Ik heb bij package name default ingevuld en bij layout modern.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Vergeet niet de hele theme waarop je de boel gaat baseren eerst te kopieren. In app/design/frontend/default/default of /modern dus ff kopieren naar ‘mijntheme’ want die default en modern etc. daar gaan overgeschreven worden tjdens updates. Hetzelfde in skin/frontend/default/default etc.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top