Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

feedback på lampe butik

Martin Tygsen
Jr. Member

Total Posts:  22

Hej Magento folk

Vi har efter et stykke tid fået konverteret vores lampe butik rifraf.dk til magento. Før kørte løsningen på en oscommerce. Men hvor multishop funktionaliteten især manglede.

Vi kunne godt tænke os at høre lidt feedback til hvilke ting vi kan gøre bedre.

Desuden køres vores søster/nichesite med stofledninger også på magento, netop med multishop funktionaliteten.

Vi håber at få noget kvalificeret feedback. På forhånd tak.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Total Posts:  623
Denmark

Hej Martin

Det ser jo ganske glimrende ud. Enkel og pæn opbygning. Fedt med kategorimenuen der bliver stående på alle sider. Shadowbox-funktionen på produktbillederne ser også godt ud.

Der er vist et problem med billedstierne på http://rifraf.dk/gode-raad-om-lys.html

Bemærk, at når du går ind på http://www.rifraf.dk med www kommer der et grimt SID på alle links. Det skyldes at base URL er sat til rifraf.dk uden www. Det kan du undgå ved at få din .htaccess til at sende http://www.rifraf.dk videre til rifraf.dk.

Magento Community
Magento Community

Martin Tygsen
Jr. Member

Hej Anders

Tak for feedback. Det er helt rigtigt at gode råd om lys pt ikke virker ordenligt, den skal bygges anderledes op.

Angående SID på alle links så har det irriteret mig rigtig meget, og jeg kunne ikke finde nogen logisk forklaring - så det skal du have mange tak for. Jeg får det rettet hurtigst muligt.

Magento Community
Magento Community

Thomas_VJ
Member

Total Posts:  61

Hej Martin,

En flot butik i har strikket sammen der!

Jeg har et par kommentarer til jeres Checkout:
Hvorfor er der ingen stjerne ved fornavn selv om feltet er påkrævet?
Når forsendelse skal vælges koster fragten DKK 59,-. I de handelsbetingelser jeg skal godkende står fragten til DKK. 49,-
I tager forbehold for forkerte priser. Det er nu om dage en NO-NO. Fjern forbeholdet og benyt jer af forbeholdet for udsolgte hvis i skulle komme ud for en forkert prissætning.
“Genemfør køb” staves “Gennemfør køb”
På godkendelsessiden er det god skik at vise kunden detaljer om ordren såsom betaler- og leveringsadresse. Skal i godkendes af e-mærket skal i også her vise kundens e-mail adresse - alt sammen for at kunden kan dobbeltchecke at det hele er indtastet korrekt.

Er der nogen speciel grund til at i have valgt ePays pop-up løsning og ikke deres integrerede betalingsmodul? Det spiller så meget mere med det integrerede - og mange browsere blokerer for pop-up løsningen, hvilket gør betalingen mere besværligt for kunden.

Magento Community
Magento Community

Martin Tygsen
Jr. Member

Hej Thomas

Tusind tak for en super god feedback. Du har taget fat i et ømt punkt, nemlig checkout proceduren. Den skal der arbejdes en del mere med, men netop på det punkt synes jeg Magento har valgt at skrue deres løsning sammen på en underlig måde.

Men gode pointer, og mange af dem er småting der nemt kan fixes, så tak!

Ang. Epays betalingsvindue er det for at kunne pålægge kunden kortgebyret. Vi har desværre meget store omkostninger til kortgebyrer da de fleste ordrebeløb er meget høje, og at der benyttes mastercard for at få ekstra forsikring fra kundens side.

Så vidt jeg kan gennemskue er det ikke muligt at pålægge gebyret på den integrede løsning. Vi kan ligeledes heller ikke indregne gebyret i vores priser, da priserne er vejledende og de samme priser de fleste af vores konkurrenter har - med mindre de parallel importerer.

Hvis du ser en anden løsning på at få bugt med de kortgebyrer er vi meget lydhør. Vi vil meget gerne undgå popup vinduet.

Magento Community
Magento Community

Thomas_VJ
Member

Total Posts:  61

Martin Tygsen - 14 September 2009 10:01 PM

Hvis du ser en anden løsning på at få bugt med de kortgebyrer er vi meget lydhør. Vi vil meget gerne undgå popup vinduet.

I denne tråd fortæller Thomas fra ePay at de er på sigt vil komme med en løsning til det integrerede betalingsmodul som gør det muligt at bonne kunden for betalingsgebyrerne. Thomas kan dog ikke komme med en tidshorizont for løsningen.
Jeg håber selv på at ePay snart kommer frem med en løsning - eller at en anden betalingsgateway kommer på banen med en tilsvarende løsning.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top