Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Bestellingen van gasten gaat verkeerd! 

Axitaxi
Jr. Member

Total Posts:  13

Hallo,

Ik heb nu een vijftal bestellingen binnen via een gast, maar allen staat bij het adres mijn eigen adres wat ik had ingevoerd bij een klant-account op mee te testen. Ik heb wel unieke email adressen. Inmiddels heb ik die account al verwijderd, het uitchecken als gast aan- en uitgezet, maar geen verschil. Wat moet ik doen? Gasten uitzetten kan natuurlijk, maar ik ben daar geen voorstander van. Zou eigenlijk ook niet mogen. Ik denk dat ik die mensen zal moeten gaan mailen. Is er misschien een mogelijkheid om de juiste gegevens tevoorschijn te halen? (dat heeft prioriteit nmr. 1) Uitendelijk hebben ze ze ergens ingevoerd, dus misschien in de database ofzo?

Graag een spoedig antwoord, en alvast bedankt.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

In de e-mail kopien van de orders misschien. Lijkt me sterk dat het in de database zit. Wat je in de bestellingen in de admin ziet is wat er in de database zit en verder is het hele idee van guest nadtuulijk dat er zo weining mogelijk wordt opgeslagen.

Ik heb zelf gast checkout uitstaan, zie er het punt niet van in. Ze voeren, op een password na, exact hetzelfde in. Je kunt het zo verwoorden dat het helemaal geen registratie lijkt. Kun je tenminste je repeat customers zien etc.

Magento Community
Magento Community

Axitaxi
Jr. Member

Waar vind ik de kopieën van die mails?

Magento Community
Magento Community

Axitaxi
Jr. Member

Iemand? Maar vooral ook de oplossing om in de toekomst ervoor te zorgen dat he niet meer voorkomt?  Momenteel heb ik gasten uitstaan, maar zou dit liever niet hebben.

Magento Community
Magento Community

Peter_09
Member

Total Posts:  40

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt met de vorige versie van magento. Toen kreeg ik bij iedere bestelling van een willekeurige klant de gegevens van de eerste klant uit de database te zien (alleen via de admin, mails klopten wel). Wat de oorzaak was weet ik niet, maar een upgrade naar 1.3.2.3 heeft het probleem bij mij opgelost.

Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Total Posts:  228
Netherlands

Ik heb dit ook gehad en inderdaad was het na een upgrade weg.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Axitaxi - 12 September 2009 09:41 AM

Waar vind ik de kopieën van die mails?

In je inbox! Ik neem aan dat je jezelf een e-mail verstuurd als ene bestelling binnen komt tenminste.

Magento Community
Magento Community

Axitaxi
Jr. Member

Inmiddels zie ik dat het nu ook gebeurt met bestellingen van klanten, met een account! Ik heb Magento 1.3.2.3. Wat moet ik doen?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Ik kwam het elders in de forums ook tegen, dus misschien ff de Englese threads doorspitten. Anders terugdraaien naar de vorige versie, als je daar nog een back-up van hebt.

Sowieso ff alle add-on Modules die ook maar iets met de cart te maken hebben uitzetten. Lijkt me sterk dat dit een core bug is, zla haast wel door een of andere Module komen.

Magento Community
Magento Community

Axitaxi
Jr. Member

Zijn nog maar pas begonnnen, hebben nog geen vorige versie gedraait. Dus gewoon de modules deinstalleren?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Uitschakelen eerst, dan zien wat er gebeurt.

System > Configuration > Helemaal links-onder Advanced - daar kun je modules uitschakelen.

Als tip voor de toekomst, in principe kun je er van uitgaan dat alle externe Modules de boel gaan vernaggelen. Neem dus ene volledige backup, files alsmede database voordat je een nieuwe installeert. Test het daarna gronding en neem dan weer ene volledige back-up, voordat je de volgende installeert. Op die manier kun je altijd een stap terug, naariets wat je zeker weet dat werkt.

Neemt een kwartiertje extra in beslag maar voorkomt problemen als dit.

Ik heb de boel sinds maart live en ben in december begonnen. Ik heb nu iets van 42 back-ups. Ook kan ik een .x versie terug, ik heb 1.2.x nog draaien mocht de huidige 1.3.x breken. Straks naar 1.4 upgraden doe ik ook niet over 1.3.x heen, maar los ervan, zodat ik altijd weer terug kan.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top