Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento, edi, kortbetaling, mamut? 

Jan Arild
Jr. Member

Total Posts:  1

Hei

Driver 3 nettbutikker, 2 zen-cart og 1 virtuemart butikk. Lurer på å gå over til ett system og ser at magento virker lovende og ser mer moderne ut. Pga. tidspress så ønsker jeg å se på muligheten for å bruke edi løsning for pakkingen, kortbetaling (gjerne noe annet enn paypal) og integrasjon mot fakturaprogram (datax totaløkonomi). Er det noen som har oversikt om magento har muligheten til alt dette?

Kom gjerne med forslag til løsninger. Veit at det kommer til å koste litt. De andre butikkene må selvsagt konverteres over i det nye systemet.

mvh

Jan Arild

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

paulwicking
Jr. Member

Total Posts:  5

Hei,

jeg driver og sysler med å sy sammen en totalløsning med basis i Magento selv. Betalingsløsning gjennom BBS får du fra Trollweb og webexpert.no. Trollweb har vært på banen en stund rundt dette har jeg inntrykk av. De har også egen EDI modul. De tilbyr også nettbutikk med hosting fra 490 pr mnd, om du syntes det er greit å abonnere på butikk med tjenester. Hvis ikke ligger modulene stort sett på rundt 3000 kr +mva ser det ut til.

Om du kan bruke Mamut Datax er jeg litt usikker på, da jeg har konsentrert meg om å kikke på hva som passer opp mot Mamut Enterprise - men der er det i alle fall et par løsninger. Den som Mamut anbefalte meg er fra xlinksolutions.no, men dette er en abonnementstjeneste og derfor mindre interessant syntes jeg (liker å kjøpe løsningen og slippe månedlige kostnader som løper). Har også sett at enkelte advarer mot bruk av noen connectorer, så her kan det være greit å holde tunga beint i munnen.

Jeg har enda ikke avgjort hvilke moduler og løsninger som passer meg best, så det blir litt vage henvisninger over - så snart jeg er i drift kan jeg nok sikkert hjelpe deg bedre smile

Paul

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top