Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Stock beheer

Rubineboy
Jr. Member

Total Posts:  1

Hallo, ik heb een algemene vraag over hoe jullie een e-commerce website beheren.

Een neef van mij wil een online store beginnen. Ik ben grafisch ontwerper en een vriend van mij is programmeur. We proberen dus een oplossing voor mijn neef te vinden. Mijn neef wil drums en allerlei accessoires verkopen. Magento is nieuw voor ons.

De vraag is vooral hoe jullie workflow ineen zit. Stel, we beschikken over een e-commerce website die draait op magento en een voorraad producten. In magento hebben we 10 producten zitten en we hebben 5 producten op voorraad.
Het aanbod wordt dus beheerd via magento maar hoe beheren jullie de voorraad? Kan dat ook via Magento of gebruiken jullie daar aparte software voor? Ik zou het logisch vinden mochten alle producten beheerd worden via één systeem en dat wanneer een product uit stock is, dit automatisch aangegeven wordt op de website.

Ik zie ook dat er in het dashboard een aantal statistieken zitten. Kan je daar op een bepaalde manier extra zaken in zien? Bijvoorbeeld wat de best verkopende categorie of het best verkopende merk is?

Het gaat er hem dus om dat we één oplossing willen kunnen aanbieden die alles omvat en waarvoor je geen honderdduizend verschillend programma’s of systemen voor nodig hebt en de vraag is of je dit met magento kunt bereiken.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

hydra
Guru

Total Posts:  378
Amsterdam

Hoi,
Kort antwoord is: Ja
Alleen moet je wel bedenken dat er flink wat tijd in gaat zitten voordat alles lekker loopt en goed geconfigureerd is.
.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Het kan ‘ui de doos’ al via Magento beheerd worden. Met een catalogus van 10 producten is dat wel te doen. Er zijn ook Modules voor bulk updates via CSV. Je moet nu namelijk 1 voor 1 in die producten gaan om de voorraad bij te schroeven. Niet echt handig. Met die CSV oplossing is een grotere catalogus wel te beheren.

Ik zheb zelf meer dan $1K neergelegd voor een Module van een stel Fransen waarbij een heleboel op dit gebied een kwestie van een paar kliks wordt. Opnieuw bestellen bij je leveranciers is dan een fluitje van een cent. Ik heb dit al 2 maanden maar nog steeds niet geinstalleerd! Moest maar eens wat minder hier posten smile Andere gebruikers vinden het goed lopen.

Dus als je geld hebt, of tijd en skills, is alles aan te passen precies zoals jij wilt.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top