Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Vis kundens email adresse

Thomas_VJ
Member

Total Posts:  61

Hej,

For at kunne e-mærke en Magento shop kræver e-handelsfonden at shoppen viser kundens email adresse på den side hvor ordren godkendes således at kunden kan kontrollere at email adressen er indtastet korrekt. Det undrer mig faktisk at dette ikke er medfødt i Magentos onepage checkout.
Et rigtig godt sted at indsætte visningen af kundens email adresse ville være i betalingsadresse vinduet som også indholder kundens adresse og tlf-nr.

Nogen der kan mig i retning af en How-to eller lignende?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Thomas_VJ - 31 August 2009 03:44 AM

Hej,

For at kunne e-mærke en Magento shop kræver e-handelsfonden at shoppen viser kundens email adresse på den side hvor ordren godkendes således at kunden kan kontrollere at email adressen er indtastet korrekt. Det undrer mig faktisk at dette ikke er medfødt i Magentos onepage checkout.
Et rigtig godt sted at indsætte visningen af kundens email adresse ville være i betalingsadresse vinduet som også indholder kundens adresse og tlf-nr.

Nogen der kan mig i retning af en How-to eller lignende?

Hej Thomas.

Vi har lige implementeret det for en kunde. Det blev klaret på ret kort tid. Giv mig et kald ved lejlighed, så kan jeg sikkert pege dig i den rigtige retning.

Magento Community
Magento Community

velorbis
Jr. Member

Total Posts:  17

It would be much appriciated if you could show us this solution.

Thanks in advance.

Magento Community
Magento Community

Gregersen
Member

Total Posts:  57

Hej hej…

Jeg er blevet overtalt til lige at poste løsningen her, sÃ¥ andre ogsÃ¥ kan fÃ¥ glæde af den… Det er jo ikke ligefrem nogen forretningshemmelighed wink

I dit template eller default/base skal du finde filen: template/checkout/onepage/progress.phtml

Her finder du linien bestående af: <address><?php echo $this->getBilling()->format('html') ?></address>
Ligger formentlig omkring linie 39.

Den erstatter du med følgende:
<address><?php echo $this->getBilling()->format('html') ?><br/><?php echo $this->getBilling()->getEmail() ?></address>

Gem! Vupti, det var det… Nu kommer kundens e-mail frem under den øvrige adresse i siden ved bestilling smile

HÃ¥ber det var brugbart.

De bedste hilsner
Michael Gregersen
// TRICsolutions

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top