Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Region i adressuppgifter

Brake6
Sr. Member

Total Posts:  87

Hej

Hur har ni andra tagit bort fältet för “Region” pÃ¥ adressuppgifter? Fältet är markerat med en asterix (nödvändigt fält) men det fungerar ändÃ¥ om man lämnar det tomt. Dock är “Stad” ett nödvändigt fält – men har ingen asterix!

Jag löste det till hälften genom att kommentera bort lite rader i filen edit.phtml. DÃ¥ försvann “Region” och det blev en asterix vid “Stad”. Denna metod fungerar för en registrerad kund om han lägger till sin adress pÃ¥ sina kundsidor.

Metoden fungerar dock inte om man skriver in adressen vid check-out.

SÃ¥ kortfattat, hur tar man bort “Region” och undviker att Magento försöker validera fältet?

mvh
Magnus

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

GweiLo
Jr. Member

Total Posts:  8

Jag skulle också gärna vilja få svar på detta. smile

Magento Community
Magento Community

Magnus_AA
Jr. Member

Total Posts:  9

Pröva denna:
http://www.magentocommerce.com/extension/packages/module/1826/mxperts--noregion

Magento Community
Magento Community

lazzo
Jr. Member

Total Posts:  10
Malmö, Sweden

Fick nÃ¥gon av er ovanstÃ¥ende att fungera i en svensk butik? Som vanligt saknas det all form av dokumentation och jag hittade inga inställningar i admin…

Den enda lösningen jag har hittat är att hacka i koden själv för att lyfta ut regionfältet. Känns INTE 2009.  confused
http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/9439/

Magento Community
Magento Community

Brake6
Sr. Member

Total Posts:  87

Har ännu inte testat lösningen Magnus_AA länkade till. Återkommer med besked.

// magnus

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top