Try the Demo

Magento Forum

Wie heeft er een oplossing voor brievenbus post? Of kan er een maken? 

cranberry
Jr. Member

Total Posts:  16

Een gebrek in Magento is het ontbreken van de mogelijk tot kiezen van een verzendmethode per product. Iemand die iets koopt wat in een envelop kan, moet nu toch de zending betalen als pakketpost. Met gewicht is dat niet in te stellen want we hebben ook grote producten die erg weinig wegen. 1 shop draai ik nu nog steeds met zencart omdat er daar wel iemand een mogelijkheid voor heeft gemaakt, en eigenlijk een vrij eenvoudige. Het probleem is dat ik zelf niet kan programmeren.

De oplossing die bij zencart bedacht is, is de volgende, en hij werkt perfect, alleen wel een beetje omslachtig.:
In de database is een extra veld toegevoegd bij de producten: QTY envelop. deze staat standaard op nul. Via phpMyAdmin kun je dan handmatig de artikelen aanpassen die in aanmerking komen voor brievenbus post, je vult dan gewoon daar een aantal in dat in een envelop past. In mijn geval is dat bijvoorbeeld 1 boek of 15 aanstekers.

Voor de rest zijn er een aantal bestanden nodig die daar iets mee gaan doen. Worden er alleen maar artikelen besteld die in een envelop passen, en er ook met elkaar in passen, dan wordt die verzend mogelijkheid getoond. Zit er ook maar een artikel tussen dat er niet in past, dan wordt die mogelijkheid niet getoond.

Is er wellicht een ontwikkelaar die dit kan maken op dit forum? Wellicht zijn er andere shop eigenaren die interesse hebben? Dan kunnen we wellicht de kosten delen…

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J.T.
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

De meeste merchants werken met een “you win some, you loose some” houding wat dit betreft. Het is vrijwel onmogelijk om alle potentiele combinaties producten van een verzendmethode te voorzien. Leuk en aardig als je zegt dat een aansteker in een envelop past maar wat gebeurt er als diegene een aansteker en een tuinmeubelset koopt? Dan moet je meteen weer complexe logica hebben die dan het kleinere bij het grotere stopt en de verzendkosten daarop baseert. T’is zeker mogelijk maar leveren zulke kosten en complexe instellingen uiteindelijk winst op?

Wij doen het per waarde van het winkelwagentje. Dit levert vrij correcte verzendkosten op. Het zit er in ieder geval nooit belachelijk ver naast. Soms maak je eens een keer winst op een verzending en een andere keer net wat verlies. Wat ons betreft, zolang aan het eind van de maand de totale geinkasseerde verzendkosten overeenkomen met de rekening van de koerier, dan is het wel OK.

Gezien de uurlonen van kwaliteitscoders die ervaring met Magento hebben, denk ik dat je voor 500-1000 Euro een goede oplossing wel kunt laten maken.

Signature 

It takes two to tango, so don’t blame Magento right away if things go tits-up!

Mage Quick FAQ
Q. Installation problems with localhost/xamp/wamp/whatever and/or missing php extensions, help!
A. Get Zend Server - Community Edition is free and will make things a lot easier on you now and when deploying to production

Magento Community
Magento Community

cranberry
Jr. Member

Total Posts:  16

J.T.

Bedankt voor je reactie. Ik zal er nog eens over denken.

Het aansteker - tuinmeubelen verhaal is trouwens niet zo moeilijk. Degene die voor Zencart de oplossing heeft bedacht voor brievenbus post heeft daar eigenlijk een heel eenvoudig regeltje in het php bestand tussengezet.

Als er bij de bestelling ook maar 1 artikel tussen zit dat niet in een envelop past, komt die optie gewoon te vervallen.

Misschien is er iets om te bouwen, bijvoorbeeld van DHL of zo, maar ik heb nog niets kunnen ontdekken.

Magento Community
Magento Community

J.T.
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Misschien dat dit een goed begin is:

http://www.magentocommerce.com/extension/1357/product-matrix-shipping/

Signature 

It takes two to tango, so don’t blame Magento right away if things go tits-up!

Mage Quick FAQ
Q. Installation problems with localhost/xamp/wamp/whatever and/or missing php extensions, help!
A. Get Zend Server - Community Edition is free and will make things a lot easier on you now and when deploying to production

Magento Community
Magento Community

Manders
Jr. Member

Total Posts:  1

Hallo, weet iemand of hier al een goeie oplossing voor is?

Magento Community
Magento Community

A_K_
Member

Total Posts:  47

Table rates gebruiken.
Elk product een gewicht toekennen, als het niet in een enveloppe past een groot gewicht toekennen.
Als het gewicht dan onder max van eneloppe zit kan klant kiezen tussen enveloppe en pakket, en anders alleen pakket.

Magento Community
Magento Community

Calypso971
Jr. Member

Total Posts:  2

Was ook op zoek naar een oplossing voor het probleem en heb zelf wat in elkaar gehackt.

Basisidee is dat er een custom attribuut is aangemaakt zodat bij elk product aangegeven kan worden of het wel of niet in via brievenbuspost verzonden kan worden, en dat de shipping module alle producten afgaat in het mandje. Als alles via brievenbuspost kan, wordt de shipping mogelijkheid aangeboden.

Kosten hiervan bestaan uit een vast tarief (’handlingkosten’) + variabel (gewicht) in de staffel die TNT rekent; gewichten zijn vast ingeprogrammeerd, kosten zijn via de admin interface aan te passen (mocht TNT de tarieven wijzigen).

Het is programmeertechnisch gezien misschien niet het mooiste stukje module voor Magento, maar in de shop die ik aan het bouwen ben lijkt het naar behoren te werken.

Mocht iemand interesse hebben, laat het even weten. Ik heb geen plannen om het als module te releasen, maar als ik er iemand blij mee kan maken dan kan ik de bestanden doorsturen inclusief een korte handleiding.

Image Attachments
tnt.jpg

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top