Magento Forum

Angrefrist, hvordan gjør dere det? 

|pez|
Jr. Member

Total Posts:  9
Norway

Halloen, jeg holder på å sette opp en butikk for en kunde, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette med angrerett.

Derfor er jeg nysgjerrig på hvordan dere løser dette. Er det ikke slik at det skal være en god del informasjon ferdigutfylt på et slikt angrerettsskjema før det sendes til kunde?

Kjør på! Hvordan gjør nettopp dere det med angrerett i deres nettbutikk?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Dette er i hvert fall et godt utgangspunkt, litt avhengig av hva du tenker å selge.:
http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/andre/skjema-2/blanketter-om-angrerett.html?id=437425

Det er vel slik at det er vanlig å legge ved dette når kjøpet gjennomføres, gjerne gjennom en dialogboks der en kan huke av for at en har lest og forstått vilkårene. Manglende opplysning om angrerett gir vel forbrukeren rettigheter til å å klage på kjøpet i inntil et halvt år etter at kjøpet har funnet sted?

Magento Community
Magento Community

|pez|
Jr. Member

Total Posts:  9
Norway

Man skal alltid sende ved et ferdigutflylt angrerettskjema. Jeg har litt problemer med å finne en grei løsning på akkuratt det, hvis det skal gjøres automatisk i Magento

Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Jepp det stemmer. En løsning kan være å legge ved en link i ordremailen som henviser til skjemaet.

Magento Community
Magento Community

krydderhyllen
Jr. Member

Total Posts:  1
Kristiansund, Norway

|pez| - 25 August 2009 09:38 AM

Halloen, jeg holder på å sette opp en butikk for en kunde, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette med angrerett.

Derfor er jeg nysgjerrig på hvordan dere løser dette. Er det ikke slik at det skal være en god del informasjon ferdigutfylt på et slikt angrerettsskjema før det sendes til kunde?

Kjør på! Hvordan gjør nettopp dere det med angrerett i deres nettbutikk?

Bruk standard mal for angrerett hvis du ønsker det, men det holder med at du opplyser om vilkår for angrerett .

eks. Selger du varer som er vakumpakke/forseglet osv. så er det en egen regel for dette: http://forbrukerportalen.no/temaer/angrerett/viewNG?section=hvordan_garingr_jeg_frem_for_aring_angre_forseglede_varer#forseglede_varer

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top