Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Opsætning af express porto kun om fredagen for levering lørdag? ( løsning fundet)

Compuland
Guru

Total Posts:  374
Denmark

Hej

Er det muligt at sætte forsendelses gebyr/prisen op så kunden har mulighed for at vælge en express levering om fredagen så den modtages om lørdagen, hvis dette vælges forøges portoen.

Forklare lige på en anden måde så jeg er sikker på at jeg også selv forstår.

Kunden smider noget i indkøbskurven en fredag, Når han skal til at bestemme forsendelse vil jeg om muligt gerne give kunden den mulighed at han kan vælge normal forsendelse ( levering mandag pris eks 75.- kr ) eller express levering ( levering lørdag pris plus 55 .-kr ) express leveringen koster mere, dette til lægges forsendelses prisen.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Compuland - 17 August 2009 10:29 PM

Hej

Er det muligt at sætte forsendelses gebyr/prisen op så kunden har mulighed for at vælge en express levering om fredagen så den modtages om lørdagen, hvis dette vælges forøges portoen.

Kunden smider noget i indkøbskurven en fredag, Når han skal til at bestemme forsendelse vil jeg om muligt gerne give kunden den mulighed at han kan vælge normal forsendelse ( levering mandag pris eks 75.- kr ) eller express levering ( levering lørdag pris plus 55 .-kr ) express leveringen koster mere, dette til lægges forsendelses prisen.

Hej Compuland.

Du kan sagtens tilføje en ekstra “express” leveringsform med et ekstra gebyr pÃ¥ 55 kr fx.

Hvis express-muligheden kun skal være synlig om fredagen, skal der hackes lidt. grin

God vind med shoppen!

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Denmark

powerhosting.dk - 17 August 2009 10:37 PM

Compuland - 17 August 2009 10:29 PM
Hej

Hej Compuland.

Du kan sagtens tilføje en ekstra “express” leveringsform med et ekstra gebyr pÃ¥ 55 kr fx.

Hvis express-muligheden kun skal være synlig om fredagen, skal der hackes lidt. grin

God vind med shoppen!

Hej Powerhosting

Hackes lige he he lige min stærke side NOT.
Og ja det var det jeg var lidt nervøs for. Det jeg tænkte på var, husker et eller andet sted at have angivet hvornår ugens dage var i shop systemet, og tænkte om det kunne bruges på en eller anden måde til at angive det med forsendelse om fredagen?.

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Denmark

Hej Powerhosting.

Du er jo en hacker wink

Så kan du lige gennemskue for mig om denne exitenton måske kunne være løsningen på dette.

http://www.magentocommerce.com/extension/728/multiple-tablerates

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Compuland - 23 August 2009 05:22 AM

Hej Powerhosting.

Du er jo en hacker wink

Så kan du lige gennemskue for mig om denne exitenton måske kunne være løsningen på dette.

http://www.magentocommerce.com/extension/728/multiple-tablerates

Hej igen Compuland.

multiple-tablerates modulet giver dig mulighed for at oprette din “lørdags-express” forsendelsesform, men der skal stadig hackes lidt hvis du ønsker at den kun skal være aktiv om fredagen.

Håber det giver svar på dit spørgsmål.

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Denmark

Hej Igen Power.

Ja er sprunget pÃ¥ den extention der, og den virker som sÃ¥dan godt nok. Det eneste “problem” er som du selv nævner at den ikke skelner imellem dagene. Men har sat det op sÃ¥ kunderne kan vælge express forsendelse, med forklaring til at der leveres om lørdagen med denne forsendelses typs. Ikke helt som ønsket, men tæt nok pÃ¥ wink

Takker endnu engang for hjælpen.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top