Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Oprette et produkt med specifikation

Selected
Jr. Member

Total Posts:  10

Hej

Jeg håber at I kan svare på nedenstående spørgsmål. Som før skrevet har jeg siden http://www.lovedeluxe.dk

Den skal sælge undertøj, men jeg har et problem med at få shoppen til at vise mine vare på en smart måde.

Mit behov er følgende:

Et sæt undertøj kan som de fleste ved indeholde en BH, en trusse, en g-streng, en hofteholder og strømpebukser.

Som det ser ud nu, kan jeg kun oprette alle disse produkter i seperate varer, men kunne godt tænke mig at det var muligt for kunden at kunne vælge imellem de forskellige produkter ud fra en vare. Altså f.eks. kunde kunne købe BH og ikke andet. eller kun trusserne.

Jeg har kigget på bundle og grouped products, men kan ikke få det til at virke, da jeg har individuelle tilpasningsbehov på de enkelte dele.

SÃ¥dan skal det virke:

Man vælger productet f.eks. “Sunshine”

Under dette produkt skal man kunne vælge imellem:

BH-størrelse
Skål
Trusse
G-Streng
Hofteholder
Strømpebukser

Hvert underprodukt har så seperate punkter der skal definere størrelsen

BH -> 70, 75, 80, 85
Skål -> A, B, C, D
Trusse -> 36,38,40,42
G-Streng ->36,38,40,42
Hofteholder -> 36,38,40,42
Strømpebukser -> OneSize

Kan man sætte 1 produkt i shoppen op og med disse specifikationer

På forhånd tak for hjælpen.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Thomas_VJ
Member

Total Posts:  61

Hej Selected,

Så vidt jeg lige kan gennemskue kan det pt. kun lade sig gøre hvis du ikke vil have lagerstyring på produktet/produkterne.

Jeg har lavet noget lignende med konfiguration af masker med styrke her:

Produktet er lavet som et konfigurerbart produkt med farven på masken som det konfigurerbare. Styrkerne (og valg af samling af masken) er lavet under fanen tilpasningsmuligheder.
Her kan du i stedet sætte produktet sammen så kunde kan vælge str. på trusse (eller ingen trusse) osv.

Hvis du syntes det er en mangel at man ikke kan gruppere konfigurerbare produkter, så er jeg helt enig med dig.

Magento Community
Magento Community

Selected
Jr. Member

Total Posts:  10

Hej

Tak for tippet. Desværre virker dette ikke for mig, da min kunde skal have mulighed for at vælge til og fra på alle punkterne.
Magento vil have en pris for varen, og dette bliver et underligt regnestykke. Hvis det skal virke, er jeg nød til at give f.eks. BH en negativ pris hvis den fravælges. Og så bliver varens pris på hjemmesiden underlig.

Kan man skrive priser fra f.eks. 99kr på en vare ud for prisen?

Nogen bud på hvordan dette kan løses?

Mvh Ronni

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top