Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Brievenbuspost

1XL-design
Member

Total Posts:  47
Ibiza

Een groot gebrek in Magento is het ontbreken van de mogelijk tot kiezen van een verzendmethode per product.
Iemand die iets koopt wat in een envelop kan, moet nu toch de zending betalen als pakketpost.
Met gewicht is dat niet in te stellen want we hebben ook grote producten die erg weinig wegen.

Is er wellicht een ontwikkelaar die dit kan maken op dit forum? Wellicht zijn er andere shop eigenaren die interesse hebben? Dan kunnen we wellicht de kosten delen…

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

cranberry
Jr. Member

Total Posts:  16

Hier ben ik ook zeer in geïnteresseerd. 1 shop draai ik nu nog steeds met zencart omdat er daar wel iemand een mogelijkheid voor heeft gemaakt, en eigenlijk een vrij eenvoudige. Het probleem is dat ik zelf niet kan programmeren.

De oplossing die bij zencart bedacht is, is de volgende, en hij werkt perfect, alleen wel een beetje omslachtig.:

In de database is een extra veld toegevoegd bij de producten: QTY envelop. deze staat standaard op nul. Via phpMyAdmin kun je dan handmatig de artikelen aanpassen die in aanmerking komen voor brievenbus post, je vult dan gewoon daar een aantal in dat in een envelop past. In mijn geval is dat bijvoorbeeld 1 boek of 15 aanstekers.

Voor de rest zijn er een aantal bestanden nodig die daar iets mee gaan doen. Worden er alleen maar artikelen besteld die in een envelop passen, en er ook met elkaar in passen, dan wordt die verzend mogelijkheid getoond. Zit er ook maar een artikel tussen dat er niet in past, dan wordt die mogelijkheid niet getoond.

Wie ziet er een uitdaging in om zoiets voor Magento te ontwikkelen? Of samen te laten ontwikkelen?

Magento Community
Magento Community

Webunity
Member

Total Posts:  55

Matrixrate kan dit

Magento Community
Magento Community

Nautica
Sr. Member

Total Posts:  140

Multi Tablerates ook

Magento Community
Magento Community

1XL-design
Member

Ibiza

Multi table rates kan dat niet.
Denk maar eens aan het versturen van 2 entreetickets, die passen in een envelop.
Kiest de klant er een rugzak bij, dan moet het een pakket worden.

We zijn nog druk aan het puzzelen hier…

Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Total Posts:  228
Netherlands

Matrix rates kan dit wel, je bent behoorlijk bezig om het in te stellen, maar uiteindelijk werkt het.

Magento Community
Magento Community

1XL-design
Member

Ibiza

Klopt, Matrix rates kan het wel inderdaad. Maar als je het echt allemaal juist op orde wilt krijgen ben je dagen bezig. Ik vraag me af of dit voor onze winkels de moeite wel is…

Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Total Posts:  228
Netherlands

Dat is een keuze die je moet maken.
Ik denk maar altijd als het nodig moet je het doen.
Beter wat tijd investeren. Als je het 1 keer gedaan hebt kan je het altijd voor andere shops gebruiken.
Ik zelf doe nooit brievenbus post.,
Te vaak problemen mee gehad.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Ze zouden die handel een zelflerend algoritme moeten geven. Stel in den beginne een standard table rate in, dan tijdens het verwerken van bestellingen, kun je aangeven wat het had moeten zijn. Zo leert het systeem zich aan te passen en hoef je niet bij voorbaat dagenlang te klooien voor eventuele bestellingen die misschien pas over enkele maanden een keer gaan gebeuren.

En als de 80/20 regel ook maar een beetje waar is voor je shop, heb je zo na enkele bestellingen het gros van je toekomstige bestellingen allemaal keurig voorelkaar.

Magento Community
Magento Community

M i c h a
Jr. Member

Total Posts:  12
Netherlands

In VirtueMart kun je op basis van gewicht een verzendmethode aanroepen. Product is 100 gram.
1 envelop (niet verzekerd) [config backend: 2 t/m 100 gram = € 2,00]
2 enveloppen (niet verzekerd) [config backend: 101 t/m 200 gram = € 4,00]
Pakketpost (verzekerd) [config backend: 0 t/m 20000 gram = € 6,75]

Je moet dus wel een beetje spelen met de gewichten maar zo kun je zelf een matrix maken op basis van het gewicht bij het product.

Is je totaalorder qua gewicht <100gram dan zal optie 1 en 3 alleen zichtbaar zijn.
15 KG zal alleen optie 3 zichtbaar zijn.
150 gram optie 2 en 3

Nu weet ik niet of Magento dit aankan? Ik moet het straks wel zo hebben dus hoop ik wel dat het kan wink

MiC

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top