Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Paypal som betalingsløsning for kredittkort

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Er det noen som bruker Paypal som betalingsløsning? Ser det er mulig å bruke disse til å håndtere kreditkort, er det noen som vet hvordan dette fungerer og hva det koster?

Av denne screencasten virker det ganske så enkelt å benytte seg av paypal som løsning for betaling med kredittkort. vhttp://www.magentocommerce.com/media/screencasts/working-with-paypal/view

Med det må jo være en grunn til at folk i stedet bruker DIBS og andre norske selskap til dette? Jeg trodde det var slik at en kunde som skal betale ved hjelp av Paypal også må ha konto hos Paypal, men virker ikke helt slik på screencasten over.

https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/general/PaymentSolutions-outside

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Immersiveworks
Member

Total Posts:  38

Ja, det er mulig å godta kredittkort betalinger med PayPal. Kundene trenger ikke å ha en PayPal-konto for å betale med kredittkort.

(Dette svaret er oversatt fra engelsk)

Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Takk for svar, har selv funnet ut dette nå, og registrert konto.

Mitt neste spørsmål er hva som gjør PayPal til en dårligere løsning enn feks DIBS, PayEx etc? Hvorfor skal jeg ikke velge PayPal? I små forhold er det langt rimeligere, jeg har vanskelig for å se hva ulempen er med PayPal? Noen som kan svare på dette?

Edit: “Ulemper” oppdatert:
* Ser en må registrere et kredittkort, noe som innebærer at en må gå til skaffe av det om en ikke allerede har et i selskapets navn.
* Koster også noe å overføre penger fra PayPal til din bankkonto, men gratis over 500 NOK.
* Du blir overført til PayPal sin egen betalingsside, noe du også blir gjort med flere av de andre tjenestene.

Hvorfor velger ikke alle PayPal???

Magento Community
Magento Community

jjessen
Jr. Member

Total Posts:  4

Hvorfor bruker ikke alle PayPal?

Skal komme med noen argumenter / kommentarer til dette spørsmål:

1. Paypal lønner seg for små nettbutikker. Kommer man over 1 transaksjon om dagen eller 30000 i omsetning så er en tradisjonell løsning med en PSP (teknisk leverandør) og stort sett billigere.

2. Forbrukermyndigheter er skeptiske til PayPal som betalingsløsning da den ikke gir forbrukeren samme sikkerheten dersom ikke varen blir levert: http://crn.dk/nyheder/Paypal-gar-efter-danske-netshoppere-1.46679.html

3. Vil man som nystartet webbutikk bli tatt seriøst er det viktig å ha en betalingsløsning fra en kjent leverandør. Føler kunden seg trygg øker konverteringsratene. Jeg handler personlig ikke på webbutikker som bruker PayPal som betalingsløsning.

Magento Community
Magento Community

|pez|
Jr. Member

Total Posts:  9
Norway

Personlig har jeg mye god erfaring med paypal på nettbutikker. Det gjør meg faktisk egentlig litt glad, når det er et alternativ.

Men det er nok slik som jjessen sier, det er mange som ikke handler på nettbutikker med paypal som eneste betalingsløsning.
Samtidig tror jeg det blir mindre av det, nÃ¥ som den “nye” generasjonen nettshoppere vokser opp, og er vandt til PayPal og føler det er helt greit.

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Total Posts:  154
Bergen, Norway

Vi bruker paypal pÃ¥ noen av vÃ¥re butikker.  Ulempen er at de tar 3.95% av hver transaksjon, som blir veldig mye om man har en del salg.  I motsetning til f.eks DIBS, hvor man betaler en fast avgift i Ã¥ret, og fÃ¥r lavere % avgift.  I tillegg synes jeg ikke at betalingsvinduet til PayPal er optimalt.  Det kan forvirre kundene til Ã¥ tro at de mÃ¥ registrere en PayPal konto for Ã¥ kunne betale.

Som et utgangspunkt pleier vi å sette opp PayPal som betalingsløsning, og med en gang butikken genererer stabilt mer enn 4 salg for dagen (et gjennomsnittssalg hos oss er 580 kr), så tegner vi avtale hos DIBS og bruker dem i stedet.

Du kan jo ogsÃ¥ ta en titt pÃ¥ ePay sin løsning.  Den er skikkelig flott og kjempelett Ã¥ implementere.  Ulempen er at ePay holder til i Danmark, men de har et opplegg for norske kunder.

//Lise

Magento Community
Magento Community

Roy Andre
Sr. Member

Total Posts:  209

Hovedulempene med PayPal er slik jeg ser det:
1. PayPal er en veldig dyr løsning pga de høye gebyrene. En seriøs nettbutikk vil aldri kunne leve med de høye prosentene PayPal tar for transaksjoner og utbetalinger/overføringer.
2. PayPal har dessverre fortsatt et noe negativt rykte på seg for kun å bli brukt i mindre, semi-seriøse nettbutikker (foruten Ebay selvsagt, som forsåvidt eier PayPal), og kan således dra ned seriøsiteten på butikken.
3. Terskelen for å be om kreditering/kansellering av PayPal-betalinger er veldig lav. Vi har flere kunder som har brukt PayPal og som ofte har opplevd at kunder har bedt om å få pengene tilbake uten noe som helst argumentasjon, lenge etter at den vanlige returfristen var gått ut.

Skal man ha en skikkelig betalingsløsning i Magento er det BBS som gjelder! Nå er modulen gratis også:
http://www.magentocommerce.com/extension/2198

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top