Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Tilbagevende spørgsmål/problem. Import af cvs fil

Compuland
Guru

Total Posts:  374
Denmark

Hej igen

Syntes jeg har prøvet lidt af hvert, læst rundt omkring. Men lige lidt hjælper det må være fat svag. SÅ da i her normalt er rigtig gode til at hjælpe prøver jeg lige her.

Henter en cvs fil fra min leverandør som jeg selvfølgelig gerne vil have impoteret ind i shoppen. Men kan ?Q)#%&?"=Q#(% ikke få det til at virke.

Hvis nu jeg viser her hvordan en linie i den cvs fil ser ud. er der så måske en der kan gennemskue hvad jeg skal trykke på og hvor mm. Gerne skåret ud i pap så selv jeg forstår det. Der er nogle parametre som gør at jeg viser nogle forskellige her.

1. hvor varen er på lager og angivet et antal på lager .
2 .Hvor varen ikke er på lager, med en leveringsdato,
3. og hvor varen ikke er på lager, med ukendt leveringsdato

1. “27677”,"Højttaler","Ipod / Sandisk","Logitech Pure-FI Elite Home spekers F/ IPOD “,"999”,"1”,"3.6”,"980-000128”,"Logitech","1-2 dage”
2. “25646”,"Højttaler","2.0 System","JBL Duet alu”,"279”,"0”,"2.0”,"DUETALU”,"JBL","3-4 dage”
3. “00695”,"PC","Intel VBI “,"Notebook Barebone 15.4’’ GMA950”,"2049”,"0”,"2.0”,"SET.CHEL81945GM2.00”,"Intel","Ukendt leveringstid”

Forklaring til Data:
Felt 1 : Varenr
Felt 2 : kategori
Felt 3 : sub kategori ( kunne måske anvendes til angivet attribbut?)
Felt 4 : Vare navn
Felt 5 : pris
Felt 6 : antal på lager
Felt 7 : vægt
Felt 8 : model/producentens model nr.
Felt 9 : Producent
Felt 10 : Leveringstid, ved ikke på lager.

Jeg ved ikke om det her giver mening, hvis kontakt mig endelig.

Takker mange gange på forhånd.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Compuland - 06 August 2009 06:20 AM

Hej igen

Syntes jeg har prøvet lidt af hvert, læst rundt omkring. Men lige lidt hjælper det må være fat svag. SÅ da i her normalt er rigtig gode til at hjælpe prøver jeg lige her.

Henter en cvs fil fra min leverandør som jeg selvfølgelig gerne vil have impoteret ind i shoppen. Men kan ?Q)#%&?"=Q#(% ikke få det til at virke.

Hvis nu jeg viser her hvordan en linie i den cvs fil ser ud. er der så måske en der kan gennemskue hvad jeg skal trykke på og hvor mm. Gerne skåret ud i pap så selv jeg forstår det. Der er nogle parametre som gør at jeg viser nogle forskellige her.

1. hvor varen er på lager og angivet et antal på lager .
2 .Hvor varen ikke er på lager, med en leveringsdato,
3. og hvor varen ikke er på lager, med ukendt leveringsdato

1. “27677”,"Højttaler","Ipod / Sandisk","Logitech Pure-FI Elite Home spekers F/ IPOD “,"999”,"1”,"3.6”,"980-000128”,"Logitech","1-2 dage”
2. “25646”,"Højttaler","2.0 System","JBL Duet alu”,"279”,"0”,"2.0”,"DUETALU”,"JBL","3-4 dage”
3. “00695”,"PC","Intel VBI “,"Notebook Barebone 15.4’’ GMA950”,"2049”,"0”,"2.0”,"SET.CHEL81945GM2.00”,"Intel","Ukendt leveringstid”

Forklaring til Data:
Felt 1 : Varenr
Felt 2 : kategori
Felt 3 : sub kategori ( kunne måske anvendes til angivet attribbut?)
Felt 4 : Vare navn
Felt 5 : pris
Felt 6 : antal på lager
Felt 7 : vægt
Felt 8 : model/producentens model nr.
Felt 9 : Producent
Felt 10 : Leveringstid, ved ikke på lager.

Jeg ved ikke om det her giver mening, hvis kontakt mig endelig.

Takker mange gange på forhånd.

Hej Compuland.

Vi er ved at lægge sidste hånd på et program som parser CSV-filer fra dine leverandører, fx. Actebis, DCS, TechData, Ingram etc.
og lægger det ind i din Magento via API´et. Det giver også mulighed for at trække lagertal flere gange dagligt.

Se evt. Magento icecat integration

Vil det ikke løse opgaven for dig ?  -Vi kan sikkert finde en god pris hvis du vil hjælpe med at teste det.

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Total Posts:  374
Denmark

Hej Power.

Jamen det lyder jo lige nøjagtig som det jeg skal bruge, mit næste “problem” var at nÃ¥r jeg sÃ¥ havde fÃ¥et det til at virke sÃ¥ skulle jeg jo til at rode med Cron-job. Hvilket jeg heller ikke ved noget om lol.

Har sendt dig en PM. Ser frem til at hører fra dig.

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Compuland - 06 August 2009 08:52 AM

Hej Power.

Jamen det lyder jo lige nøjagtig som det jeg skal bruge, mit næste “problem” var at nÃ¥r jeg sÃ¥ havde fÃ¥et det til at virke sÃ¥ skulle jeg jo til at rode med Cron-job. Hvilket jeg heller ikke ved noget om lol.

Har sendt dig en PM. Ser frem til at hører fra dig.

Vi sætter gerne et job op for dit webhotel hvis det er.  Ellers ved jeg er er mange som benytter http://cronjob.de/ til den slags.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top