Magento Forum

Order status processing bij geen betaling iDEAL?? 

Webunity
Member

Total Posts:  55

Weet iemand hoe het kan dat een order de status processing heeft terwijl er geen betaling door middel van iDEAL is gedaan. De klant is wel naar iDEAL geredirect dat is nml terug te lezen in de order history, maar er staat geen “customer returned succesfully....” en toch heeft de order de status processing. Er is ook geen betaling op de rekening bijgeschreven. Ra ra hoe kan dit?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

fragilem17
Member

Total Posts:  56

welke status zou de order moeten hebben volgens jouw?

Ik denk dat de site het juist heeft door die op processing te zetten.
stel dat de klant naar ideal gaat.. daar betaald, en net voor het redirecten naar je site om de ipn verificatie te sturen afhaakt.
dan heeft de site geen idee of er al dan niet betaald is. De mogelijkheid is er dat die klant betaald maar dat de site niet op de hoogte wordt gebracht.

op dat moment moet jij weten dat er iets gebeurd is, en moet je de betaling nakijken. indien er geen betaling is zet je de status op geannuleerd ofzo..

Ik denk dus dat het juist is… maar ik snap zelf ook niet helemaal hoe de flow in elkaar zit. dus.. als iemand anders een duidelijke uitleg kan geven. Wil het zelf ook wel weten. heb hetzelfde al voor gehad.

Magento Community
Magento Community

Webunity
Member

Total Posts:  55

Probleem was niet bij iDEAL maar bij PayPal (sorry voor het misverstand) e.e.a. had te maken met de storing bij PayPal van vorige week maandag.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top