Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Custom Opties vs Configurable Products HELP!!!! 

DeCapsert
Jr. Member

Total Posts:  1

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Wij van TennisSelect.nl bieden rackets aan op onze website, c.a. 100 verschillende.

Elk racket is verkrijgbaar in 4 verschillende gripmaten, daarnaast heeft men de keuze om het racket te laten baspannen met 2 verschillende snaren (tegen meerprijs).

Wat is nu het beste om te doen? Een simpel product aanmaken en de gripmaat en bespanning als opties aan te maken en naderhand dit product steeds te dupliceren. Of moeten we gaan werken met configurable products, wat naar mijn mening erg veel tijd kost met bespanning en gripmaat?

Ik hoop dat iemand een goede oplossing of suggestie heeft voor ons probleem!!

Alvast bedankt.

Groet,

Casper Kroon
TennisSelect.nl

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Of optie 3, simple products, samengebracht in grouped products.

Het hangt allemaal mede af van je bezoekers, en of bijvoorbeeld zij ook veel IE6 gebruiken.

Die drop-downs voor opties en configuratie zijn leuk en aardig, maar kunnen op gebruiksvriendelijkheid alsmede technisch gezien problemen opleveren.

Gebruik je daarentegen grouped products, dan krijgen ze een tabelletje met alle prijzen en per racket dus 8 opties duidelijk te zien zonder dat daar bij user-input veranderende prijzen of productcodes bij komen kijken.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top