Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Indexeren van images door google. 

btpshop
Jr. Member

Total Posts:  28

Ik heb nu een aantal producten in de shop gezet en ging eens kijken in hoeverre google de pagina’s al had geindexeerd.
Door site:www.jouwinkelnaam.nl in google in te typen kun je ze allemaal bekijken.

Nu viel het mij op dat alle images beter geindexeerd worden dan de productpagina zelf. Ik geef elk plaatje een eigen naam zoals het hoort, dacht ik.
Maar nu komt het!

Als ik zoek in google op een artikel uit de shop komt deze netjes in de zoekresultaten te staan. Alleen is het de URL van het plaatje en NIET van het product zelf!

Zijn er meer mensen die dit hebben? Moet ik hier wat aan doen of niet? Op deze manier komen mensen niet op de productpagina maar zien ze alleen het plaatje en zullen ze het venster weer snel sluiten.

Graag jullie reactie, bvd.

Bennie

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

De URLs met de plaatjes zijn idd erg zoekmachinevriendelijk opgesteld in Magento. Die zullen idd al gauw een goede positie krijgen.

Dat je productpagina’s dat niet krijgen zal liggen aan 1 of meerdere van de volgende (in volgorde van waarschijnlijkheid bij zulk soort symptomen):

- Niet genoeg (unieke) tekst op die pagina’s
- Niet genoeg (goeie) links er naar toe
- robots.txt foutje
- Duurt gewoon nog ff

Mijn default-template gebaseerde Magewnto shops doen het prima in Google et al. Heb dan ook wel ruim 6 jaar ervaring met SEO/SEM en daarobovenop relatief weining concurrentie.

Magento Community
Magento Community

btpshop
Jr. Member

Total Posts:  28

Bedankt voor je reactie!

Ik wacht het allemaal gewoon nog even af. Misschien dat het allemaal wel goed gaat.
Mocht dit niet het geval zijn dan zal ik naar bovenstaande opties gaan kunnen kijken.

gr,
Bennie

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top