Try the Demo

Magento Forum

Hantera moms

Gimbo
Member

Total Posts:  49

Hej,

Hur ska jag göra för att tilldela en procentsats á 25% på samtliga produkter i min webbplats och visa priserna inklusive moms.

Detta är vad jag gjort men det fungerar fortfarande inte??

Under försäljning > moms har jag skapat både en momsklass för kunder och en för produkter

momsklass kunder = SE-kunder
momsklass produkter = SE-Produkter

Sedan under manage taxzones & rates har jag skapat en regel som jag kallar SE-moms och där jag satt * på stat och postnummer och sedan satt procentsatsen till 25.

tillslut har jag knytit ihop alla 3 under hantera momsregler

När jag går in på sidan så är fortafrande priset det samma i både inklusive moms och exklusive moms, har i system konfigurationen satt att den skall visa båda bara för att se om det är någon skillnad? vad gör jag fel, är det ngn inställning jag glömt i system konfigurationen kanske?

Skulle vara riktigt tacksam för hjälp

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

holenderViamo
Member

Total Posts:  39
Stockholm, Sweden

Har du assignat SE-produkter till dina produkter? Har du assignat SE-kunder till kundgruppen NOT Logged in?
Kolla även System >> Konfiguration >> Försäljningar >> Inställningar för leverans (denna ska vara satt till Sverige). Samt Moms >> Calculation & Display.

Hoppas detta hjälper dig!

Signature 

Svensk Professional Partner - http://www.icommerce.se

Magento Community
Magento Community

Gimbo
Member

Total Posts:  49

tusen tack för hjälpen!, det jag glömde var att sätta moms på not logged in customers

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top