Magento Forum

Lidt forskelligt

gridrun
Jr. Member

Total Posts:  2

Hej

Jeg er ny i det her forum og ny i Magento og har i den forbindelse 3 spørgsmål jeg håber du/i kan være behjælpelig med.  Jeg har et problem når jeg arbejder i min backend da jeg ikke har tilgang til nogle af menuerne forvoen, det ligesom de er låst fast ? Nogle der ved hvad dette kan skyldes ?

Jeg har set et theme jeg kunne tænke mig at bruge i min shop (set på templateworld) nogle der kan hjælpe med at installere dette eller fortælle hvordan.

Sidste ? hvad skal jeg regne med at time prisen er herinde hvis jeg skal have udført lidt forskellige opgaver i shoppen efterhånden som den bliver størrer.

På forhånd mange tak for et godt forum

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

gridrun - 12 July 2009 11:10 AM

Hej

Jeg er ny i det her forum og ny i Magento og har i den forbindelse 3 spørgsmål jeg håber du/i kan være behjælpelig med.  Jeg har et problem når jeg arbejder i min backend da jeg ikke har tilgang til nogle af menuerne forvoen, det ligesom de er låst fast ? Nogle der ved hvad dette kan skyldes ?

Hej Gridrun, velkommen til Magentoforummet. Det er typisk et file-permission issue på nogle af .js filerne kunne det lyde til. Tjek evt. rettighederne og at filerne eksisterer. Tjek også dine log-filer for info.

Jeg har set et theme jeg kunne tænke mig at bruge i min shop (set på templateworld) nogle der kan hjælpe med at installere dette eller fortælle hvordan.

Det er ganske enkelt at installere i Magento, upload blot filerne og aktivér templaten i backenden. Der er typisk en fornuftig guide vedhæftet når du modtager templaten. Vi hjælper gerne vores kunder med at installere templates.

Sidste ? hvad skal jeg regne med at time prisen er herinde hvis jeg skal have udført lidt forskellige opgaver i shoppen efterhånden som den bliver størrer.

På forhånd mange tak for et godt forum

Nu er det her blot et forum, men du kan sikkert finde nogen herinde som kan hjælpe dig mod betaling. Vores teknikertimer koster 600 kr / stk.

God vind med shoppen!

Magento Community
Magento Community

gridrun
Jr. Member

Total Posts:  2

Hej Powerhosting.

Mange tak for svaret har lige et par tillægsspørgsmål, håber det er ok.

Hvordan kontrolere jeg rettihederne til filerne om de står korrekt eller er det en længere forklaring ? Har godt nok hørt om at de skulle stå rigtigt for at få adgang til menuerne i backenden

Den time pris der angives for jeres vedkommende erdet inlc moms ?

På forhånd tak for jeres tid

Magento Community
Magento Community

Kammalou
Sr. Member

Total Posts:  285
Denmark

gridrun - 12 July 2009 06:04 PM

Hej Powerhosting.

Hvordan kontrolere jeg rettihederne til filerne om de står korrekt eller er det en længere forklaring ? Har godt nok hørt om at de skulle stå rigtigt for at få adgang til menuerne i backenden

Nogle gange er det også ejerskabet på “session” og “cache” mapperne der kan være et issue.

Hvis Magento ikke har lov at skrive til disse mapper var/session og var/cache vil det også give dig nogle udfordringer.
Der findes en lang række “HowTo’s” her på sitet der beskriver hvorledes du kan sikre dig at folderne har de rigtige rettigheder.

http://www.magentocommerce.com/wiki/groups/227/installing_magento_via_shell_ssh

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Euklid - 12 July 2009 10:25 PM

Hej Powerhosting.
snip

Nogle gange er det også ejerskabet på “session” og “cache” mapperne der kan være et issue.

Hvis Magento ikke har lov at skrive til disse mapper var/session og var/cache vil det også give dig nogle udfordringer.
Der findes en lang række “HowTo’s” her på sitet der beskriver hvorledes du kan sikre dig at folderne har de rigtige rettigheder.

Magento giver en fejl hvis ovenstående er tilfældet.

http://www.magentocommerce.com/wiki/groups/227/installing_magento_via_shell_ssh

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Hej Powerhosting.

Hej igen Gridrun.

Du kan tjekke dine fil-rettigheder via FTP, det er nok nemmere hvis du har shell-adgang til dit hotel, men det er ikke alle som tilbyder dette.

Hvis du bruger FileZilla som FTP-klient, kan du højreklikke på en mappen og vælge “File-attributes” Der kan du så se og sætte rettighederne.  Afhængig af dit setup, kan du sætte dem korrekt. Kontakt dit webhotel hvis du er i tvivl.

Timeprisen er excl. moms. Læs mere her: Magento prisliste

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top