Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Forkert udregning

michaelsdk
Jr. Member

Total Posts:  12

Er der nogle herinde der kan forklare hvorfor min Magentoshop er begyndt at regne forkert…

Hvordan pokker bliver prisen ekskl. moms ligepludselig kun 140,20 ?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Bamsekram
Jr. Member

Total Posts:  6

Hej Michael,

Ja, der er noget galt der. Selve momsbeløbet er jo korrekt (hvis du ikke inkluderer moms af levering), men de resterende beløb giver ikke mening.

Har du mulighed for at vise dine indstillinger for momsberegninger? Du finder dem i Konfiguration->Moms->Beregningsindstillinger. Det må næsten være her, at noget er konfigureret forkert.

Mvh.
Martin

----
Bamsekram - Danmarks blødeste webshop. Bamser og tøjdyr i alle størrelser.

Magento Community
Magento Community

michaelsdk
Jr. Member

Det der også undrer mig er at subtotalen jo er helt korrekt - hvorfor bliver det endelige beløb så forkert?

Magento Community
Magento Community

Bamsekram
Jr. Member

Total Posts:  6

Vi har samme indstillinger for momsberegning, bortset fra at vi benytter \’afsendelsessted\’ til beregning, men jeg tvivler pÃ¥ at det er Ã¥rsagen her.

Du skriver at Magento \’er begyndt\’ at regne forkert. Har du installere extensions eller opgraderet Magento, før den begyndte at regne forkert?

Mvh.
Martin

---
Bamser, tøjdyr og klassisk legetøj i Bamsekram

Magento Community
Magento Community

michaelsdk
Jr. Member

Ja det passer meget godt med det er efter denne er installeret MageBuzz Reward Points

Magento Community
Magento Community

michaelsdk
Jr. Member

Selvom jeg slår den extension fra, så regner den stadigvæk forkert (og det uanset om det er rabatkode på eller ej).

Jeg har fundet ud af at den endelige pris som den beregner svarer til den rigtige pris men uden moms, og derefter trækker den så momsen for at finde pris uden moms.

Slet ingen forslag? - udover at geninstallere shoppen :(

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top