Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Sitemap met categorieën

combicart
Member

Total Posts:  31

Ik ben een beetje aan het stoeien met de sitemap zoals deze door Magento wordt gegenereerd voor Google. Ik heb de sitemap neer gezet op ‘www.domeinnaam.nl/sitemap.xml’ en in de webmastertools van Google geplaatst.

De URL naar de categorieën gaat helemaal goed, die naar de producten echter niet. Voorbeeld: via de website heb je ‘www.domein.nl/categorie/product.html’. In de sitemap staat deze als ‘www.domein.nl/product.html’ (dus zonder de categorie).

Ik heb al gezien dat je binnen Magento de categorieën uit de URL’s weg kunt halen (dan komen beide URL’s wel overeen). Maar het lijkt me beter als de categorie juist wel in de URL staat. De categorie is vaak beschrijvend voor de producten die erin staan wat natuurlijk ook weer helpt bij ranking in zoekmachines.

Is er dan ook een mogelijkheid om de categorieën aan de sitemap toe te voegen?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top