Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Frontend en backend niet toegankelijk

hawacht
Jr. Member

Total Posts:  5

Ik word er helemaal gallisch van: de backend kan ik na installatie niet bereiken: http://localhost/magento/admin levert page 404 op.
De frontend kan ik wel inkomen, maar na de inlog krijg ik de melding dat ik cookies toe moet staan. Dat heb ik allemaal ingesteld in m’n browser (IE8), maar ik kom gewoon niet verder.
Op het forum kan ik niets vinden dat me verder helpt.
Wie heeft een idee wat er fout gaat?

Hans

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Gezien je cookies probleem zou ik in je admin checken of je cookie instellingen daar wel goed staan en dat je client klok en server klok gelijk staan zodat je cookies niet meteen verlopen.  Maar als je niet in de admin kunt komen is dat lastig.

Ik vraag me dan ook af wat voor platform je gebruikt. Ik durf er m’n huis (bijna) op te zetten dat 80% van alle problemen komen doordat men afwijkt van de systeemvereisten. Gezien je localhost link, dikke kans dat ook jij het op XAMPP of andere voorgebouwde stack probeert.

Kwa testen en development is dit, gebaseerd op veel ervaring, mijn tip:

Regel ergens een oude Pentium1 of hoger en zet er CentOS5, Ubuntu of Fedora op. Dan ben je binnen 2 uur klaar met een goede dev omgeving en voorkom je veel gezeik later. Ook koen je dan waarschijnlijk probleemloos vna dev naar productie.

Magento Community
Magento Community

hydra
Guru

Total Posts:  378
Amsterdam

Cookies en localhost = problemen
ff je local host file aanpassen (\windows\system32\drivers\etc\hosts)
bv de volgende lijn erin zetten

127.0.0.1   dev.magento.local

Eventueel Apache nog aanpassen en daarna in je browser naar http://dev.magento.local
Het zou nu moeten werken
.

Magento Community
Magento Community

hawacht
Jr. Member

Total Posts:  5

Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb de bestanden geupload naar de server van het hostingbedrijf, maar loop daar tegen nieuwe problemen aan. Dat kaart ik dadelijk aan in een nieuwe thread.

Hans

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top