Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 2 of 2
ePay 2.0.1.0 udgivet. STABLE

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Anderssogaard - 07 August 2009 10:59 PM

Kunne være rart med et tiltag i modulet…

Under checkout i Magento kunne det være rigtig effektivt hvis modulet selv kunne sætte de PBS kort afgifter der er på kortkøb, disse afgifter skulle nævnes under checkout. Samt det ville være lækkert samtidigt at kunne sende den afgift med på ordrerbekræftelser osv. dvs så den bliver som en del af regningen.

Du er som shop ejer nu nødt til altid selv at betale for kortafgifter..

Det er kun tilfældet hvis du benytter det integrerede betalingsvindue. Vi er i dialog med ePay om at tilføje “automatisk-udregning-af-kortgebyr” funktionaliteten til ePay modulet.
Anderssogaard -

Fordi det bliver ikke vist pÃ¥ siden eller gjort opmærksom pÃ¥ det under checkout hvor kunden i sidste fase godkender sin ordrer - inden man ryger videre til betalingen. Det er ikke sÃ¥ smart da et “pludseligt” gebyr for mange til sÃ¥ at smide indkøbskurven væk og annullere ordren - ikke sÃ¥ hensigtsmæssigt kan man sige..

Det har du ret i. Jeg ved der arbejdes på en løsning. Thomas fra ePay har også tidligere annonceret at funktionaliteten bliver en realitet her på forummet.
Anderssogaard -

Som det er nu - hvis du tager kortgebyr, gør også at du IKKE kan blive e-mærket, og hvis du er blevet e-mærket alligevel ( pga de har sovet lidt derinde ) - kan de tage dit e-mærke fra dig!

andet:
Der er også et par stavefejl i modulet!

Den kan du heldigvis selv rette i /app/locale/da_DK/

Vi arbejder meget tæt sammen med ePay for at forbedre modulet -Alt input er meget værdsat.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Senetor
Sr. Member

Total Posts:  259
Denmark

powerhosting.dk - 08 August 2009 01:18 AM

andet:

Vi arbejder meget tæt sammen med ePay for at forbedre modulet -Alt input er meget værdsat.

Bestemt, og det er rettet…

Jeg oplever problemer i safari 4.0.2 pÃ¥ mac OS X - Jeg har prøvet at beskrive det tidligere… Hvis ikke fejlbeskrivelsen er god nok, sÃ¥ send lige en hint sÃ¥ skal jeg prøve at gøre det bedre…

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Anderssogaard - 08 August 2009 02:52 AM

powerhosting.dk - 08 August 2009 01:18 AM

andet:

Bestemt, og det er rettet…

Jeg oplever problemer i safari 4.0.2 pÃ¥ mac OS X - Jeg har prøvet at beskrive det tidligere… Hvis ikke fejlbeskrivelsen er god nok, sÃ¥ send lige en hint sÃ¥ skal jeg prøve at gøre det bedre...

*hint

Magento Community
Magento Community

Senetor
Sr. Member

Denmark

Når jeg bruger den nye safari 4 på mac OS x, og kører betalingsprocessen igennem som alle andre, så bliver betalingen bliver registreret men jeg modtager ingen betræftelses mail, samt varene bliver ikke fjernet fra indkøbskurven.. Så efter du har betalt surfer du nu rundt på siden med alle varene som stadig er i din kurv. Med andre ord. jeg tror som kunde IKKE jeg har betalt for varene.

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Anderssogaard - 08 August 2009 05:24 AM

Når jeg bruger den nye safari 4 på mac OS x, og kører betalingsprocessen igennem som alle andre, så bliver betalingen bliver registreret men jeg modtager ingen betræftelses mail, samt varene bliver ikke fjernet fra indkøbskurven.. Så efter du har betalt surfer du nu rundt på siden med alle varene som stadig er i din kurv. Med andre ord. jeg tror som kunde IKKE jeg har betalt for varene.

Kan du genskabe denne fejl i andre browsere / OS ?

Hvis du hopper ind i din ePay admin : -> Logs over hændelser -> Callbacks sendt til jer -> Se log til Callback for den ordre du har har testet.

Copy/paste URL´en over i en browser og tjek lige hvilket output du fÃ¥r i browseren.  (Skal gerne give OK)

Magento Community
Magento Community

Senetor
Sr. Member

Denmark

powerhosting.dk - 08 August 2009 05:56 AM

Anderssogaard - 08 August 2009 05:24 AM

Kan du genskabe denne fejl i andre browsere / OS ?

Hvis du hopper ind i din ePay admin : -> Logs over hændelser -> Callbacks sendt til jer -> Se log til Callback for den ordre du har har testet.

Copy/paste URL´en over i en browser og tjek lige hvilket output du fÃ¥r i browseren.  (Skal gerne give OK)

Jeg kan ikke genskabe denne fejl andre steder.

I epay administrationen i den omtalte log, stÃ¥r der “Kunne ikke leveres!” med rødt…

Da jeg kopirede linket ind i browseren ( Safari 4 pÃ¥ Mac OS X ) kom der et “OK” - og et øjeblik efter kom den manglende ordrerbekræftelse (pÃ¥ mail)..

Magento Community
Magento Community

Retouch
Jr. Member

Total Posts:  1

Hej folkens,

Jeg har en issue med 2.0.1.0 som ser ud til at skulle være løst i 2.0.0.5, er dog ikke helt sikker.

Magento version 1.3.1 og Epay modulet er sat op til “Arbejder” før kreditkort godkendelsen og “I gang” nÃ¥r betalingen er accepteret. Jeg bruger det integrerede flow (one-step tror jeg det hedder) som checkout flow

NÃ¥r en betaling bliver afvist af PBS stÃ¥r status til “I gang” i stedet for “Arbejder”. Problemet er at hvis shop admin’en ikke lige er opmærksom pÃ¥ at betalingen er afvist kan butikken komme tl at sende varen uden betaling fra kunden. Bortset fra det problem her virker tingene fint nok.

Kan man sætte noget op sÃ¥ ordren ikke kan sendes før betalingen er registreret eller ville det automatisk ske hvis ikke at ordren status bliver sat til “I gang”?

Side spørgsmål: Hvad er foretrukne / best practice stati før og efter betaling? Er der nogen der har lyst til at dele ud af deres erfaringer her?

Mvh
Mickey

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 2 of 2