Magento Forum

Magento Multi Webshop

midwaynl
Jr. Member

Total Posts:  2

Geachte heer/mevrouw,

Mijn naam Jimmy en ik ben eigenaar van een webwinkel die op Magento draait.

Wij willen graag de webshop uitbreiden naar een multi webshop.

Ons doel is om meerdere unieke webwinkel te realiseren en elk met een verschillende categorie
En eventueel elk met een verschillend winkelaanzicht in 1 Magento installatie. Dit gedeelte is dus gerealiseerd.
Wat nou momenteel het probleem is, is dat de producten in het winkelmansje niet gedeeld wordt tussen al onze multi winkels.
Na verschillende forums en handleidingen te hebben gelezen en gevolgd is het alsnog niet gelukt het winkelmandje te delen tussen de multi shops. We twijfelen zelfs of het überhaupt wel mogelijk is.
Daarom willen we u graag om hulp of advies vragen.

CoolBlue.nl is een goed voorbeeld hoe wij het willen inrichten.

Wij kijken uit naar uw antwoord.

Met Vriendelijke groeten,
Jimmy du Bois

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Sebastian_keutm
Jr. Member

Total Posts:  6

Geachte meneer du Bois,

Magento ondersteund helaas geen gedeelde winkelwagen tussen meerdere stores, wel tussen verschillende storeviews binnen dezelfde store.
Om dit te laten functioneren is maatwerk nodig. Anders is het misschien een optie om de shop op een andere manier in te delen, zodat gebruik gemaakt kan worden van de standaard functionaliteit van magento.

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag. Dit zijn altijd spannende onderwerpen.

Groeten,
Sebastian

Magento Community
Magento Community

henkvalk
Jr. Member

Total Posts:  3
Zwolle

Het is niet standaard, maar het is inderdaad mogelijk om de winkelwagen te laten delen over de verschillende winkels. Het afrekenen kan bijvoorbeeld vanaf één domeinnaam gedaan worden. Op deze manier is er bijvoorbeeld maar één licentie nodig voor een onestepcheckout.

Je kunt deze partij benaderen !
http://www.oscprofessionals.com/oscommerce/magento-share-cart-for-multistore.html

Magento Community
Magento Community

FabianW
Jr. Member

Total Posts:  1

Geachte heer DuBois,

Dit is heel goed mogelijk, maar wel afhankelijk van de precieze bedoeling.
Als er verschillende stores vanuit 1 magento worden aangestuurd is dit zelfs vrij eenvoudig te realiseren.

Als u hier meer over wilt weten dan hoor ik dat uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

Fabian Wilke

Magento Community
Magento Community

JD Products
Jr. Member

Total Posts:  8

Wij hebben zelf ook intersse in het delen van een winkelwagen tussen verschillende webwinkels.
Zoals bijvoorbeeld http://www.redhound.nl/.

We hebben zelf de winkels al aangemaakt, maar krijgen ook niet de SID te zien in de browser. Ik heb totaal heen idee meer.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top