Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

BTW tarief & standaard verzendkosten instellen

Lugs77
Jr. Member

Total Posts:  19

Beste all,

Ben sinds een paar dagen bezig om mn eerste magento shop te maken.
Gaat voorlopig best oke, alhoewel het wel erg lastig is als je bijv Wordpress gewend bent.

Nu heb ik 2 vragen, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen;

- Hoe kan ik instellen dat het BTW tarief op alle producten 19% moet zijn? Ik ga alleen in Nederland zakendoen.
- Ik wil de verzendkosten standaard hebben staan voor alle producten, dus de stap in de checkout van offerte aanvragen wil ik weg hebben. De verzendkosten moeten standaard 5 euro zijn, als het orderbedrag boven de 50 euro ligt zijn de verzendkosten gratis.

Ik zou hier heeeel erg mee geholpen zijn, alvast bedankt voor de moeite!

Gr Roeland

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

BTW zo instellen kan gewoon onder Sales > Tax - zie de video’s op deze site ff hoe en wat. Je moet dan wel alle producten instellen op die BTW categorie.

Je verzendkosten kan ook gemakklijk met ingebouwde functionaliteit. Export de verzendkosten CSV en pas hem aan, importeer hem dan. Je heb maar 1 land nodig en dan 0 voor boven 50 en 5 voor eronder.

Dus de tools zijn er al voor je.

Magento Community
Magento Community

Lugs77
Jr. Member

Total Posts:  19

Thanks!

BTW is geregeld.
Maar de verzendkosten CSV heb ik ingesteld, en de opties komen nu goed naar voren maar worden niet automatisch toegevoegd.

Als ik dus een bestelling van boven de 50 euro heb, komen er in de checkout twee opties; gratis of 5 euro. Hoe zorg ik ervoor dat dit automatisch op gratis komt te staan?

En dan nog het belangrijkste, hoe gaat dat “offerte aanvragen” formuliertje weg?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top