Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Verzending en betaal opties opzetten

MarcelP102
Member

Total Posts:  55

Beste magento gebruikers ik ben bijna klaar met het uiterlijk van mijn nieuwe magento shop en ben nu dus druk bezig de verzend en betaalopties in te stellen op de site. Echter loop ik tegen enkele problemen aan en hoopte ik dat jullie me verder op weg kan helpen.

Verzendopties:

Ik heb gelezen in een Beginners Guide ebook dat je met Excel een tabel moet maken zodat magento automatisch de verzendkosten per land regelt, echter lukt me dit niet.

Ik wil namelijk de volgende opties hebben:

Verzenden in envelop (alleen binnen NL)(gewicht: 1kg of lager)(Kosten: 3,50 euro)
Verzenden als pakket (alleen binnen NL)(gewicht nvt)(kosten 7,00 euro)
Afhalen bij afhaal lokatie (Alleen binnen NL)(Gewicht nvt)(kosten 0 euro)

Verzenden naar Belgie (alleen belgie)(Gewicht nvt)(kosten 8,00 euro)
Verzenden naar Duitsland (alleen duitsland)(Gewicht nvt)(kosten 8,00 euro)

Zou iemand me een voorbeeld Excel bestand kunnen geven of willen uitleggen hoe ik deze verzendopties instel?

Betaalopties:

Bij de oude site had ik verschillende betaalopties, ik zal die hieronder opsommen met daaronder hoe ik het wil gaan toepassen met magento:

-Paypal (adres welke ingevuld is in de shop werd gebruikt)
--Magento: PayPal Website Payments Standard
-iDeal (lite van de rabobank)
--Magento: Er is een iDeal extensie
-Voouitbetalen (klant kreeg pagina te zien met de rekeningegevens waarna ze het geld zouden kunnen overmaken)
--Magento: Hoe doe ik dit bij magento??? Eventueel email met de rekening gegevens???
-Onder rembours (betalen aan de postbode, extra kosten zijn hiervoor 15 euro)
--Magento: Hoe stel ik dit in bij magento??

Alvast bedankt

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Vooruitbetalen can met de Wire Transfer module, er zijn er 2 geloof ik, een duitse Vorkasse en een Amerikaanse, die ik gebruik. Dit stuurt inderdaad de gegevens per e-mails en laat het ook zien in de check-out.

Voor rembours zal er ongetwijfeld een Cash on Delivery module zijn.

Magento Community
Magento Community

MarcelP102
Member

Ok bedankt voor de tips smile

Verzending heb ik nu geregeld door de Multiple Table rate extensie te installeren: http://www.magentocommerce.com/extension/728/multiple-tablerates
Voor het afhalen gebruik ik de standaard magento Flat rate methode.

Nu nog even Wire transfer modules bekijken

Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Total Posts:  228
Netherlands

Verzend gewichten kan je gewoon aanmaken per artikel, en je kan een excel of csv file downloaden met wat er nu in staat aan verzendkosten.
Deze aanpassen en weer uploaden. Denk er wel aan dat je de juiste code van het land erbij zet.

Ik gebruik al betaalmodule oa Multisafepay, is goedkoop en kan meer betaal mogelijkheden aan.

Magento Community
Magento Community

MarcelP102
Member

@webshop discounter, Geloof me een payment gateway zoals Multisafepay is niks, had dit eerst bij een andere shop ook en ben dankzij faillissement van de payment gateway aanbieder erg veel geld verloren
Heb nu inmiddels ook de betalingenopties geregeld. (op ideal na aangezien dat nog in gebruik is bij andere shop)

Bedankt alle voor het helpen

Magento Community
Magento Community

DVJN
Jr. Member

Total Posts:  11

@ MarcelP102, Dan had je misschien op tijd je geld moeten overschrijven naar je bankrekening. Bij MultiSafepay kan je op elk gewenst moment (of automatisch) je saldo laten overschrijven. Hiermee kan je dit risico beperken. Ik gebruik MultiSafepay al enige tijd naar tevredenheid. Enige obstakel is dat klanten een account moeten hebben bij MultiSafepay, of deze moeten aanmaken. Sinds enige tijd is daar een oplossing voor, ze bieden nu een pakket aan waarbij dit niet meer hoeft. Ik wil hier binnenkort dus ook op overstappen.

Magento Community
Magento Community

MarcelP102
Member

@persoon boven me
Bedragen werden elke eind van de week overgemaakt, maar dit duurde steeds langer totdat ik uiteindelijk nisk meer kreeg^^ Maargoed krijg nu elke maand een deel van het verschuldigde bedrag vergoed.
Het MultiSafepay CONNECT pakket klinkt inderdaad erg goed!

Magento Community
Magento Community

evakoekkoek
Jr. Member

Total Posts:  12

MarcelP102 - 01 June 2009 03:55 AM

@webshop discounter, Geloof me een payment gateway zoals Multisafepay is niks, had dit eerst bij een andere shop ook en ben dankzij faillissement van de payment gateway aanbieder erg veel geld verloren
Heb nu inmiddels ook de betalingenopties geregeld. (op ideal na aangezien dat nog in gebruik is bij andere shop)

Bedankt alle voor het helpen

Beste Marcel,

MultiSafepay is een zusteronderneming van Multipay B.V., een Payment Service Provider die sinds de oprichting in 2000 is uitgegroeid tot een onafhankelijke en gerenommeerde intermediair tussen Internetwinkels, consumenten en banken. De tegoeden van de webwinkelier staan bij MultiSafepay veilig op een Stichting Derde Gelden rekening wat inhoud dat deze tegoeden altijd voor u als webwinkelier toegankelijk zijn, ook in geval van een eventueel faillissement. Iets wat gegarandeerd niet aan de orde is geweest in het bijna 10-jarig bestaan van Multipay/MultiSafepay.

Met vriendelijke groet,

René de Sain
Account Manager

Postbus 37159|1030 AD Amsterdam
Tel. NL: 020 8500500|Tel. BE: 0032 28083449
http://www.multisafepay.com
info@multisafepay.com

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community