Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Hoe van /contacts /contact maken? 

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Het lijkt erop dat ik niet de enige ben die het niet uit heeft kunnen vissen, maar is er misschien toch iemand die weet hoe we de url identifier van het contactformulier van /contacts kunnen veranderen naar /contact? In tegenstelling tot home en about-us zie ik in de CMS pages geen manier om dit te veranderen.

Ik kan de link in app/design/frontend/default/onsdesign/template/catalog/navigation/top.phtml wel veranderen maar dan krijg ik een 404. Hoe vertel ik Magento waar de “contact opnemen” pagina is?

Iemand?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

delsea
Member

Total Posts:  67
The Hague, Holland

Hoi,

volgens mij moet je de SEF URL Identifier * veranderen in de naam die je wilt. Tenminste bij mij staat dat gewoon als veranderbaar item.

Er is “ergens” een documentje waarin je de opgenomen links in footer en header kan veranderen (volgens mij voor de top moet dat ergens in de backend staan) sorry dat ik je niet specifiek op weg kan helpen, maar ik het het veranderd een tijdje terug alleen waar kan ik niet zo 1,2,3 omhoog halen. Maar misschien dat je er wat mee kan.

Magento Community
Magento Community

delsea
Member

Total Posts:  67
The Hague, Holland

Ik kreeg een brainwave!

check bij CMS Static Pages open de footer links en Tadaaaaaaa smile

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Yes, dat verandeert de link maar dan werkt het formulier niet meer. De contact pagina lijkt op een of andere manier expliciet verbonden met de “contacts” identifier.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Ik zie net dat mijn bug report is opgenemen n de aankomende versie:

http://www.magentocommerce.com/bug-tracking/issue?issue=6433

In de comments daar heeft iemand een work-around aangeboden:

http://inchoo.net/ecommerce/magento/contact-form-in-magento/

Een nieuwe CMS pagina die het formulier block importeert.

Magento Community
Magento Community

MarcelP102
Member

Total Posts:  55

Thnx voor die laatste link, erug handig voor het aanpassen van de contact pagina

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top