Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 2
Bestellingsinfo Bubble - Simpele Module

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Omdat ik het niet in Connect ga posten, hier ff een heads-up voor m’n medelanders:

http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/42862/ (onderaan)

Als je, zoals ik, een shop hebt waar je niet elke bestelling meteen kunt sturen, kan het snel onoverzichtelijk worden waarom een bepaalde bestelling ook al weer nog niet verzonden is.

Met deze Module kun je d.m.v. een simpele mouse hover een info bubble krijgen met de bestelde items, welke nog verstuurd moeten worden, waar ze heen gaan en de laatste 3 comments. Nu weet je precies, zonder in elke order te klikken, wat er aan de hand is.

Code-verbeteringen uiteraard welkom!

Op template edit na, volledig update proof!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Total Posts:  228
Netherlands

Hoi J.T.

Mijn complimenten voor deze contributie.
Heb ook al een poos lopen zoeken naar zoiets. Het is inderdaad erg lastig om elke keer weer je bestellingen na te moeten lopen en kijken wat en hoe.

Super, Bedankt

Magento Community
Magento Community

MarcelP102
Member

Total Posts:  55

Dit was serieus precies wat ik zoch t:D Ik was de afgelopen dagen al een beetje aan het uitvogelen hoe het bestellingverwerkings proces werkt en ik kwam er idd achter dat het soms lastig en onoverzichtelijk kan zijn als er enkele onderdelen niet zijn verstuurd.
Bedankt! ik zal van het weekend het eens grondig testen :D

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Goed te horen dat jullie het ook een welkome toevoeging vinden!

Na de switch van osC naar Magento was dit toch wel het grootste nadeel, dit te moeten missen.

Kennelijk werkt het niet helemaal lekker in IE maar zoals elders vermeld, kun je de admin toch beter in Opera of K-Meleon laden.

Massi, een goede module-coder, gaat deze module verder doorontwikkelen en op Connect zetten. Hij is nu bezig een BTW-nummer-verificatiesysteem af te maken (waar we ook allemaal op zitten te wachten) en hij verwacht dan volgende week de puntjes op de i te kunnen zetten wat deze mod betreft.

Ben blij dat het voor jullie ook werkt en ik kijk uit naar wat Massi er van kan maken. Kon nog wel eens populair worden op Connect dacht ik zo.

Er zijn 2 tekst strings trouwens. Allebij in de Grid.php. Een in de eerste functie, in de SQL query (To ... in) die nog gehardcode is, en eentje in de laatste functie daar (Order Info:), wat wel in een vertaalbare string zit maar ik had geen CSV bijgeleverd dus die kun je handmatig daar ook vertalen of zelf ff een CSVtje maken.

Magento Community
Magento Community

MarcelP102
Member

Voor professionele webshops is dit: http://www.maisondulogiciel.com/magento-module-stock-purchase-logistic.php een eer mooie en uitgebreide oplossing. Het kost helaas wel veel geld. J.T. als jij intresse heb kunne we miss meerdere licenties met korting aanschaffen? momenteel kost de modue 1000 euro. Pm me anders maar even

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Was dat vanmorgen ook aan het evalueren. Het is bijna exaxt de functionaliteit die ik in osCommerce had gebouwd. Ik moet er nog ff meer mee spelen en de developer dan nog wat vragen stellen maar het lijkt erop dat we dat idd zeer goed kunnen gebruiken.

Magento Community
Magento Community

Pixxa
Sr. Member

Total Posts:  275

Holy hell, €1000+ voor een extensie! pfff… gekkewerk.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Waarom gekkenwerk? Weet je hoe a) belangrijk die functionaliteit is en b) hoeveel tijd het kost om dat goed te programmeren en c) te onderhouden?

Als ik bereken hoeveel tijd het me nu kost om handmatig een purchase order te maken en naar een leverancier te sturen, die tijd alleen, en het aantal fouten/vergeten te bestellen producten dan heb je het al over een flink bedrag per jaar. Als ik het dan zelf nog eens ga programmeren zit je al snel op 2 - 3 weken werk, wat zeker wel 1000 E waard is.

Magento Community
Magento Community

Pixxa
Sr. Member

Is die functionaliteit niet vergelijk met die van deze? http://www.magentocommerce.com/extension/1015/magento-drop-shipping-component

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Nee, dat is dropship, niet een alomvattende inventory control module als deze.

Met die Franse kun je al je producten managen, nieuwe bestellen van de leverancier, kijken wat je moet bestellen kwa openstaande orders etc.

Die dropship module kun je alleen bepaalde orders mee doorsluizen naar je leverancier die het dan zelf naar je klant ipv jou doorstuurt.

Magento Community
Magento Community

MarcelP102
Member

J.T. Je hebt een PM graag replay smile

Magento Community
Magento Community

Pixxa
Sr. Member

J.T. - 04 June 2009 04:27 AM

Nee, dat is dropship, niet een alomvattende inventory control module als deze.

Met die Franse kun je al je producten managen, nieuwe bestellen van de leverancier, kijken wat je moet bestellen kwa openstaande orders etc.

Die dropship module kun je alleen bepaalde orders mee doorsluizen naar je leverancier die het dan zelf naar je klant ipv jou doorstuurt.

aha, is inderdaad iets anders. Tja ik blijf 1000,- veel geld vinden. Lijkt me niet echt logisch als de developer met 1 bestelling gelijk zijn developer tijd eruit wil hebben.. Maar goed. Ik koop hem zowiezo niet grin

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Misschien verwacht, of wil, hij weinig sales (heb je ook minder support).

MarcelP102 - 04 June 2009 04:47 AM

J.T. Je hebt een PM graag replay smile

Ik zie niks!

Magento Community
Magento Community

MarcelP102
Member

@J.T.
EDIT: -PM terug gestuurd wink -

Magento Community
Magento Community

Pixxa
Sr. Member

J.T. - 04 June 2009 06:22 AM

Misschien verwacht, of wil, hij weinig sales (heb je ook minder support).

Op wie doel je nu?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

De verkoper van de $1200 Logistic module, Olivier. Wat ik bedoel is dat het in sommige gevallen een strategische keus kan zijn om sales kunstmatig te beperken. Ga er iig niet vanuit dat iedereen die dingen verkoopt liever een miljoen ervan verkoopt dan 100. Vooral met software wat baanbrekend is en support vereist.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 2