Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Mail probleem bij 4 shops + Oplossing

Bezu & Bezu Modebedrijven
Jr. Member

Total Posts:  13

Ben ik weer met een probleempje.

Kreeg gister een klant aan de telefoon dat ze geen bevestiging had gehad van haar bestelling. Heel vreemd. Ik dus kijken en ja hoor er worden geen mails meer verstuurd. Geen bevestigings mails maar ook geen mails wanneer een contactformulier wordt ingevuld. Hier krijg ik dan ook de foutmelding “ Kan uw verzoek niet opsturen. Probeer het later opnieuw” . Wanneer ik op de shop aangeef, wachtwoord vergeten. Zegt hij dat hij een nieuw wachtwoord mailt, maar ook deze komt niet aan.

Alle instellingen staan nog zoals normaal met de emailadressen in de shop.
SMTP kan ik niet insetellen, want het is een Linux server. Het rare is dat deze shops bij dezelfde hosting draaien op 1 server. Ook heb ik een eigen domein (bij dezelfde hosting) waar ik nog wel eens mee loop te prutsen. Hier ook eens magento geinstalleerd en hier werkt alles wel gewoon. Alle webshops draaien op de laatste versie.

Iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen is? Wil graag dat mijn klanten weer bevestigingen krijgen.

Alvast bedankt!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Als het eerst wel werkte en zonder ingreep nu niet meer en ze zitten allemaal bij dezelfde host dan is het 99% zeker dat het probleem bij de host ligt.

Bel ff met hun en je zult waarschijnlijk horen dat ze PHP of the mail server ofzo net geupgrade hebben. Ze kunnen ongetwijfeld in hun maillogs zien wat er mis gaat.

Je kunt testen om te zien dathet niet een Magento probleem is door een simple filetje te maken en dit te runnen:

mail('jou@jedomain.nl''Test''Test');

Als dit wel aankomt, is Magento je probleem. Als het niet aankomt, is het je host.

Magento Community
Magento Community

Jr. Member

De mail doet het verder wel op de server. Kan gewoon mails versturen en ontvangen. Alleen bij de shop werkt het dus niet.

Op mijn eigen domein (bij dezelfde provider) heb ik ook een shop geinstalleerd om mee te testen, hier werkt alles wel gewoon.
Het zal vast op een andere server staan dan de domeinen van mn werk.
Ik heb al contact gehad met de hosting, zij zeggen niets gewijzigd te hebben, maar zullen nog kijken waar het probleem zou kunnen liggen.

In ieder geval eerst bedankt voor je reactie.

Magento Community
Magento Community

Jr. Member

Na veel gekloot ben ik niet veel verder gekomen. Totdat ik erachter kwam dat er een Advanced SMTP module was voor de webshop.

http://www.magentocommerce.com/extension/460/advanced-smtp--artson.it

Alles ingesteld en het werkt weer!

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Mooi datr het werkt, maar wel gek. Bij mij doet het het gewoon met standaard instellingen.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top