Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 4 of 4
DIBS for Magento? 

Chrisss
Jr. Member

Total Posts:  3

Hepp! Chriss her.

Da jeg har sluttet å jobbe for Meat Media og startet eget har jeg ikke hatt tid(eller lov) til å videreutvikle Dibs modulen. Nå har jeg vært i kontakt med Dibs igjen, og jeg er i gang med en ny modul for Dibs. Den skal være klar med full integrasjon i Magento om 3-4 uker. Beklager virkelig at den nåværende modulen ikke har blitt ordnet, men etter jeg sluttet i Meat har ingenting blitt gjort fra deres side, og jeg har ikke hatt tid selv.

Ser det er mange ønsker her i forhold til betalingsprosessen. Nøkkelfunksjoner:

- Hele prosessen vil foregå i magento. Man blir altså ikke sendt videre til dibs.
- Ordren registreres ikke før hele prosessen er fullført.
- Støtter alle skandinaviske språk (jfr. Dibs.no)

Modulen vil være gratis.

Til deg som har mottatt donasjoner for å utvikle en ny modul - fungerer modulen eksakt slik folk vil ha den, og vil den implementere i Magento ? Hvis så er det jo ingen vits for meg å lage en ny :o)

Har også sett at flere trenger finansieringsmuligheter. Dette er også på agendaen. Det samme gjelder frakt(Posten) - den nåværende er alltfor dyr.

Chris Magnussen
Invent IT

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Netcrawle
Jr. Member

Total Posts:  11

Hoi!

Dette er gode gode nyheter smile

Først av alt, den andre DIBS-modulen fungerer, men den er lagt fra optimal. Og nøkkelfunksjonene du ramsa opp nå fyller igjen mange av hullene den har. Det er forøvrig bare en fork av Meat Media sin modul, det står t.om meat media flere steder i kildekoden på den..hehe

Det aller viktigste for min/vår del er at ordren ikke registreres før hele prosessen er fullført, det hadde gjort manges hverdag enklere rundtomkring tror jeg smile

--
Som en bynote så irriterer det meg grenseløst at Magento ikke har noen måte å begrense betalingsmåter i forhold til brukerens valg av fraktmetoder. Når en kunde hos oss velger postoppkrav som frakt skal han jo vitterlig ikke kunne betale med Visa hos DIBS, men det er vel en helt annen sak igjen :D

Stå på Chris!

Magento Community
Magento Community

Chrisss
Jr. Member

Total Posts:  3

Hei! Fint med tilbakemeldinger. Jeg kommer ikke til å bygge denne på koden vi utviklet i meat media.
Dette blir en ny modul med bedre og mer stabil funksjonalitet.

Når det er nevnt kan det være vesentlig å høre om den andre modulen skal videreutvikles mer.
Om den skal det, er det dumt av meg å starte på en ny.

Ser også at folk har donert en del penger til det prosjektet, og det er jo synd hvis ikke modulen blir 110%.

Håper på svar fra Lise eller Lisa (husker ikke navnet) så snart som mulig, slik at jeg får satt igang.

I mellomtiden begynner vi med frakt(Posten) modulen.

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Total Posts:  154
Bergen, Norway

Hei igjen Chriss, så bra at du er back-on-track og har lagt Meat Digital bak deg! smile

Modulen vi har utviklet fungerer slik at man kan benytte DIBS for Ã¥ motta betalinger, men det er kun steg 1 i prosessen som er fullført.  Man mÃ¥ logge inn hos DIBS og godkjenne ordrene manuelt, i tillegg til at Magento registrerer salgene som gjennomførte selv om kunden avbryter etter Ã¥ ha blitt videresendt til DIBS betalingsvinduet.

Men den er et alternativ til alle oss som sitter med DIBS konto og trenger noe som fungerer inntil noe bedre blir utviklet.

Jeg fikk en gledelig nyhet fra DIBS i dag, om at de nå selv setter i gang arbeidet med å utvikle en modul for Magento :D
Det er jo helt fantastisk!  ForhÃ¥pentligvis fÃ¥r vi da en feilfri modul som oppdateres nÃ¥r det trengs smile

//Lise

Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Kunne DIBS si noe om når de så for seg ferdigstillelsen av denne modulen? Og vil den i tilfelle være gratis?

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Oppdaterer nÃ¥r jeg hører noe mer fra dem.  Vi fÃ¥r hÃ¥pe den blir gratis!  Det virker jo logisk, ettersom de vil tjene pÃ¥ at folk tegner abonnement hos dem, og i tillegg har de lagt ut moduler for andre plattformer (OsCommerce etc.) gratis pÃ¥ sidene deres.

Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Er det noen oppdatering på denne fronten om dagen? Har du hørt noe mer om når de tror modulen skal være ferdig?

Magento Community
Magento Community

skyfex
Jr. Member

Total Posts:  7

Jeg kontaktet dem, og da sa de at de skulle begynne om en ukes tid (som var en ukes tid siden). Jeg vil estimere at det tar minst en uke, kanskje en måned å utvikle den, avhengig av hvor mye tid han som gjør det bruker på det og hvor omfattende modulen blir.

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

WOHO!!

Modulen er nÃ¥ ferdig utviklet av DIBS.  Den ligger pÃ¥ vent for godkjenning hos Mangeto, og er nok klar for nedlasting nok sÃ¥ snart smile

//Lise

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Magento Connect key: magento-community/Dibs

Magento Community
Magento Community

dibs
Jr. Member

Total Posts:  10

Den offisielle tråden er her: http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/42485/

Her vil det komme informasjon løpende når behovet dukker opp.

Magento Community
Magento Community

Norwegian-SEO
Jr. Member

Total Posts:  9
Norway

KUDOS til alle dere som har jobbet med å få DIBS-løsninger på plass. Jeg har vært borte fra forum en stund men ser nå frem til å skulle jobbe en del med Magento i løpet av høsten. Skal bla. velge ut betalingsløsninger til et par nye Magento nettbutikker.

Jeg ser at den ovenfor omtalte DIBS modulen fortsatt ikke finnes tilgjengelig på Magento sine sider. Kan den fortsatt bare installeres ved å bruke extension key: magento-community/Dibs ?
Hvis modulen ble lagt til godkjenning pr. 9/9 2008 - så er det jammen gått lang tid. Er det noen her som vet noe som jeg ikke vet?

Jeg ser samtidig at Meatmedia sin modul (http://www.magentocommerce.com/extension/reviews/module/1240/meat-digital-dibs-payment) (extension key: magento-community/Dibs_Payment) ligger tilgjengelig og er oppdatert så sent som 6. mai 2009. Hvem står bak den - er det Chrisss (Invent IT) sin eller?
Noen som har prøvd den, og kan gi den et par tilbakemeldinger i dette forum?

Magento Community
Magento Community

Roy Andre
Sr. Member

Total Posts:  209

DIBS-modulen fra Meatmedia har en del feil i seg, ihvertfall utifra det vi har sett og hørt fra våre kunder.

Trollweb har forøvrig fått siste DIBS-modul fra DIBS selv, som vi distribuerer ut til våre kunder, så inntil Magento får godkjent integrasjonen på MagentoConnect er det bare å ta kontakt så skal vi få hjulpet dere.

Magento Community
Magento Community

AKA_KALLE
Jr. Member

Total Posts:  19

Hittar inte längre Dibs-modulen på Magento Connect, vad har hänt? Var hittar man den?

Magento Community
Magento Community

weblicious
Jr. Member

Total Posts:  5

AKA_KALLE - 16 December 2010 12:42 AM

Hittar inte längre Dibs-modulen på Magento Connect, vad har hänt? Var hittar man den?

Den finner du her:

http://www.magentocommerce.com/magento-connect/dibs/extension/6801/dibs_payment_services

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 4 of 4