Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

DIBS for Magento? 

Vegard
Jr. Member

Total Posts:  16

HEIA!

Modulen testet og alt ser ok ut! grin

Dibs brukt nå for første gang (overgang fra Cardia)

Er det forresten noen som tilpasser “landing page” hos Dibs?
Første gang jeg logget meg inn på Dibs nå, mange muligheter for integrasjon grin

500 kr sendt over på PP grin

Mvh
Vegard

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Total Posts:  154
Bergen, Norway

Tusen takk Vegard :D

Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Veldig bra jobbet!

Synest egentlig det er helt håpløst at ikke DIBS selv påtar seg denne kostnaden/utviklingen. Uansett all honnør til deg, håper folk er flinke til å donere, gleder meg til å teste den ut på mine sider og forhåpentligvis ta den i bruk smile

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Jeg er enig, det er vel fordi de ikke skjønner hvor stort Magento kommer til å bli smile
De kommer nok etter.

Vi holder forresten på å bli DIBS partnere nå, så hvis det er flere her som ønsker DIBS på nettsidene sine og vil benytte min DIBS pakke, så kan dere gi beskjed til meg så oppretter jeg DIBS konto for dere (med like gode vilkår som vanlig) av meg, pluss at jeg får provisjon wink Så kan dere sove litt bedre om natten om dere ikke kan gi en donasjon.

//Lise

Magento Community
Magento Community

tommyy
Jr. Member

Total Posts:  1

Vi har testet denne litt nÃ¥, og den fungerer utmerket. Det eneste som mangler er at transaksjonsid’en fra DIBS blir sendt med i ordebekreftelsen som sendes til kunde. Er det noen som har fÃ¥tt dette til Ã¥ fungere?

Magento Community
Magento Community

Netcrawle
Jr. Member

Total Posts:  11

Det er en “ok” start, men denne modulen er -langt fra- bra nok til Ã¥ settes i production-use. Og litt av problemet ligger nok i Magento sin core.

Ta et gitt eksempel hvor man bruker Magento til å holde styr på stock/inventory:
I og med at det genereres en ordre i det kunden blir sendt til DIBS, sÃ¥ blir antallet kjøpte produkter trukket fra i stock. Hvis kunden nÃ¥ hverken fullfører betalingen, eller trykker pÃ¥ ‘avbryt’-knappen i flexwin/DIBS-vinduet, men rett og slett bare lukker vinduet, sÃ¥ fÃ¥r Magento aldri beskjed om at denne ordren har blitt avbrutt - stock-antallet blir aldri tilbakeført, og man kan risikere at kunder som kommer etterpÃ¥ vil oppleve at nevnte produkt ikke lenger er pÃ¥ lager (selv om det egentlig er det).

Dette er et ganske alvorlig problem logistikkmessig, og regnskapsmessig sett. Slik denne modulen er nÃ¥ sÃ¥ mÃ¥ man sitte og manuelt overvÃ¥ke ting hver dag for Ã¥ se om det har kommet inn ordre i Magento som er prøvd betalt med DIBS, som det ikke finnes noen referanse til hos DIBS, og sÃ¥ kansellere disse…

Magento Community
Magento Community

Vegard
Jr. Member

Hei Netcrawle

Sendte en e-post til Dibs nå hvor jeg ber om hjelp eller endring av flexwin vinduet/koden.
Hele denne saken hadde vel vært løst om knappen “avbryt” og det Ã¥ bare lukke vinduet sender samme avbruddmelding tilbake (cancelurl)?

Man kan se det på ordren i Magento om transaksjonen er gjennomført eller evt avbrutt, dette står oppgitt på hver ordre.

Mvh
vegard

Magento Community
Magento Community

Netcrawle
Jr. Member

Total Posts:  11

Heisann Vegard!

Ja hvis man kunne fÃ¥tt det Ã¥ lukke vinduet til Ã¥ sende samme meldingen som ‘avbryt’-knappen tilbake til magento hadde det løst veldig mye av problemstillingen. Jeg sier ‘veldig mye’ og ikke ‘alt’ med vilje - for det finnes da fortsatt situasjoner hvor vinduet kan bli lukket uten at det er mulig Ã¥ fÃ¥ sendt info tilbake (nettleserkræsj etc).

Jeg vet at man man se pÃ¥ hver enkelt ordre i magento om transaksjonen er gjennomført eller ikke, men det er altfor mye og forlange (og veldig dumt / tungvindt) Ã¥ mÃ¥tte holde ‘manuell vakt’ over sÃ¥nne situasjoner. All den tid en ordre blir generert, og trekker fra stock - og ordren aldri blir gjennomført (men blir stÃ¥ende som ‘pending’), sÃ¥ er webshop’en, som da skadelidende (hvis stock-situasjonen tilsier det) smile

La oss gjerne vite hva du får høre fra DIBS da! smile

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Håper DIBS tar tak i dette selv snart og får øynene opp for Magento!

Jeg fant forresten akkurat en bug i DIBS modulen jeg har lagt ut.  NÃ¥r man Ã¥pner for muligheten for “levering til flere adresser” og benytter denne i kjøpsprosessen, sÃ¥ aktiveres ikke modulen nÃ¥r man fullfører bestillingen!  OPS!

Har ikke sett dette før nå, fordi jeg har ikke hatt butikk hvor jeg har latt dette være et alternativ før i dag.
I butikken hvor dette skjer bruker jeg MagentoClassic themet - så for alt jeg vet kan det være at det er themet sin skyld, og ikke modulen.

Hvis noen får sett på problemet så er det supert - for jeg har ikke tid :\

//Lise

Magento Community
Magento Community

skyfex
Jr. Member

Total Posts:  7

Dibs-modulen til Meatdigitial ser ikke ut til å fungere ut-av-boksen med magento 1.2.1.2 :(

Magento Community
Magento Community

Vegard
Jr. Member

Heia
Fant en liten sak til som jeg tror har sammenheng med Dibs modulen:
NÃ¥r jeg har Dibs aktivert kan jeg ikke legge inne ny ordre fra Admin, endre ordre eller bruke bestill igjen funksjonen..
Noen andre som har dette problemet? eller vet hva det kan være?

Problemet blir borte når Dibs deaktiveres..

Mvh
Vegard

Magento Community
Magento Community

squirrels
Sr. Member

Total Posts:  93

Lise, den modul som ni har byggt, går den till DIBS Manager eller DIBS Admin?
Jag har precis fÃ¥tt reda pÃ¥ att moduler som gÃ¥r till Admin (som är nÃ¥gon äldre version av Dibs-konto) inte kan verifiera tex AmEx och kunderna kan därmed lura butiken och ange fel uppgifter och komma undan utan att betala…
I Manager (som är något nyare typ av system) så görs samma koll som med tex VISA-kort och kortets uppgifter kontrolleras mot något register så att det ska stämma.

Meat Digitals modul (som vi använder i dag) går till Admin.

Magento Community
Magento Community

jjessen
Jr. Member

Total Posts:  4

Hei,

til info så finnes det nå en bra fungererende betalingsløsning for BBS Netaxept. Den er utviklet av Trollweb som også er BBS forhandler. Spesielt for mindre ukjente webbutikker kan være en fordel at kundene ser at pengene går via BBS som er et kjent merkevarenavn i Norge. Ser det har vært spørsmål om Cresco her inne i forumet også, dette er planlagt integrert i BBS løsning i en senere release.

http://www.trollweb.no/products-webshop-bbs.php

http://www.betalingsterminal.no/Netthandel-forside/

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

squirrels - 13 April 2009 10:45 PM

Lise, den modul som ni har byggt, går den till DIBS Manager eller DIBS Admin?
Jag har precis fÃ¥tt reda pÃ¥ att moduler som gÃ¥r till Admin (som är nÃ¥gon äldre version av Dibs-konto) inte kan verifiera tex AmEx och kunderna kan därmed lura butiken och ange fel uppgifter och komma undan utan att betala…
I Manager (som är något nyare typ av system) så görs samma koll som med tex VISA-kort och kortets uppgifter kontrolleras mot något register så att det ska stämma.

Meat Digitals modul (som vi använder i dag) går till Admin.

Har svart Squirrels pÃ¥ PM, men for dere andre som bruker modulen: 

- PÃ¥ de norske DIBS sidene er det kun “DIBS Administrasjon” som er tilgjengelig, sÃ¥ modulen er ikke testet ifm Dibs Manager.

- For de som aksepterer AmEx på sidene sine - sjekk at dere ikke er rammet av denne sikkerhetsfeilen.

- Ellers har Vegard gjort meg oppmerksom på følgende:

“Hvis det ikke ligger en dibs katalog og dibs fil under admin omrÃ¥det kan du ikke endre ordrer eller opprette ny ordrer manuelt. Det er bare Ã¥ kopiere dibs filen fra din pakke og opprette katalogen sÃ¥ fungerer det”.

//Lise

Magento Community
Magento Community

Janaa
Jr. Member

Total Posts:  8

Hei!

Er DIBS modulen kompatibel med siste Magento versjon, 1.3.1?

mvh Jan

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top