Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 2 of 4
DIBS for Magento? 

AnneLise
Sr. Member

Total Posts:  154
Bergen, Norway

Er det forresten noen som vet hvordan vi fÃ¥r modulen ut av “test modus”?  Alt funker fint her, men bare med test kort, selv om DIBS har satt modulen live.  De sa jeg mÃ¥tte sjekke om testparameteret fra installasjonen var fjernet.  Finner det ikke noe sted jeg...?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

squirrels
Sr. Member

Total Posts:  93

Det är fel på Dibs modulen, du måste anlita Chriss på Meatmedia för att få den ur test mode (eller om du känner någon annan utvecklare som har tid att lägga på detta men jag tror att det kan ta väldigt lång tid för någon som inte är insatt i hur den är byggd).

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Javel?  Har forsøkt Ã¥ fÃ¥ fatt i Chris men det er ingen svar Ã¥ fÃ¥..

Hvis noen har en løsning hadde det vært kjekt Ã¥ fÃ¥ den postet.  Hele butikken er satt pÃ¥ hold inntil videre :(

Magento Community
Magento Community

meatdigital
Jr. Member

Total Posts:  27
Norway

Heisann! Jeg laster opp en ny versjon innen et par dager med språk og testmode bugsene rettet opp.

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Fantastisk smile

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Ser det har vært stille lenge på DIBS fronten nå.
Er framgangen helt stoppet?

Er det noen som har fÃ¥tt til en virkende modul for DIBS? 
Hvis noen sitter og utvikler en, kan vi gjerne være med Ã¥ betale for Ã¥ fÃ¥ litt fortgang i prosessen.  Hadde vært perfekt Ã¥ fÃ¥tt til en DIBS modul som fungerer slik som ePay sin, hvor butikken hele tiden befinner seg i bakgrunnen slik at ikke kundene blir videresendt til en helt annen side.

Hvis ingen har kommet noen vei på DIBS modulen - er det noen som kan anbefale en flink Magento-utvikler som kan leies inn?

//Lise

Magento Community
Magento Community

Vegard
Jr. Member

Total Posts:  16

Hei Lise og Chriss

Er det noen nyheter på Dibs fronten? Har dere fått det til å virke?

Chriss: fungerer Dibs for deg? I shop som er i produksjon? Er det mye som gjenstår før den kan brukes på siste versjon? Hvis det er behov kan jeg være med å betale for utvikling av modulen.

Mvh
Vegard

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Jeg fÃ¥r ikke Chriss sin DIBS modul til Ã¥ virke.  Har prøvd Ã¥ fikse med bug-fixen som ble lagt ut, men kommer ingen vei. Ble før jul engang sagt at versjon 1.0 kom “om en uke”, men har ikke hørt noe siden, sÃ¥ vi har gitt opp Ã¥ vente pÃ¥ denne.

NÃ¥ holder vi imidlertid pÃ¥ med et prosjekt med noen utviklere fra India, som lager DIBS modul for oss.  Jeg kommer til Ã¥ legge den ut pÃ¥ magentoconnect straks den er ferdig, og jeg anslÃ¥r det vil være senest om 14 dager.

Modulen vil ligne pÃ¥ ePay modulen (som jeg er helt forelsket i den er sÃ¥ flott!), men man vil i første omgang ikke kunne belaste og kreditere kort fra admin delen i Magento, man mÃ¥ via DIBS sine admin sider.  Det ble for dyrt for oss Ã¥ integrere alt pÃ¥ en gang, men vi kan “bygge pÃ¥” med disse pakkene senere.  Lurer pÃ¥ om jeg skal legge den ut som betalingsmodul pÃ¥ MagentoConnect for Ã¥ finansiere tilleggspakken.  Vi fÃ¥r se.

Syntes egentlig DIBS selv kunne fått øynene opp og laget en modul som virker for oss.

//Lise

Magento Community
Magento Community

Vegard
Jr. Member

Hei Lise
Meget bra grin Det er nok mange som har bruk for denne modulen.
Er det forresten noen som bruker BBS modulen? Fungerer den som den skal?

Jeg tror DIBS er litt billigere enn BBS, så det er nok mange som foretrekker DIBS?

..og når vi først snakker om betalingsmoduler, noen som har laget eller har planer om en modul for Cresco?

Mvh
Vegard

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Jeg tror Christian her inne på forummet har noe erfaring med BBS.
Så vidt jeg husker så har det vært noen klager over at det er ustabilitet akkurat når kunden skal betale, som fører til at en mister salget.

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Da har jeg kjørt første velykkede transaksjon i den nye DIBS modulen vi har laget i samarbeid med Maven Infosoft Pvt Ltd. smile
Det fungerer brillefint - og ser veldig oversiktlig og pent ut.

Har ikke fått tilgang på installasjonsfilene enda, men skal legge de ut så snart jeg har alt sammen.

Som tidligere skrevet er dette en “enkel” modul i den forstand at du kan motta kortbetalinger, men kan ikke prosessere disse i DIBS admin.
Du mÃ¥ logge pÃ¥ DIBS sine sider for Ã¥ godkjenne/kreditere ordre. 

Grunnen til dette er at det ble for dyrt for oss Ã¥ kjøpe “hele pakken” med en gang, men vi kommer til Ã¥ utvikle integrert administrasjon fra Magento Admin panelet straks vi har penger til det.

Jeg vil derfor legge DIBS modulen ut som gratismodul - men med mulighet for Ã¥ donere.  Jeg hÃ¥per alle som har klødd seg lenge og vel i hodet over DIBS problematikken velger Ã¥ donere litt (alle monner drar), slik at vi kan fÃ¥ en tipp topp ferdig modul til Magento som vi alle kan dra nytte av.

//Lise

Magento Community
Magento Community

Vegard
Jr. Member

Hei Lise

Meget bra grin Godt jobbet!

Jeg så at det lå en annonse ut på MagLance på modulen grin

En ting jeg ser du skriver.."Du mÃ¥ logge pÃ¥ DIBS sine sider for Ã¥ godkjenne/kreditere ordre.” Betyr dette at alle ordrer/transsaksjoner mÃ¥ godkjennes manuelt pÃ¥ dibs hjemmeside?

Mvh
Vegard

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Vegard - 04 February 2009 07:54 AM

En ting jeg ser du skriver.."Du mÃ¥ logge pÃ¥ DIBS sine sider for Ã¥ godkjenne/kreditere ordre.” Betyr dette at alle ordrer/transsaksjoner mÃ¥ godkjennes manuelt pÃ¥ dibs hjemmeside?

Jess, dessverre blir det slik i første omgang.  Men man trenger jo ikke gÃ¥ inn pÃ¥ DIBS sine sider for hver eneste ordre.  Vi har hatt denne løsningen tidligere og da logger jeg meg pÃ¥ en gang i uken og godkjenner alle pÃ¥ en gang.

Jeg har imidlertid fått henvendelser fra folk som er villige til å jobbe litt videre på modulen - så vi får håpe modulen blir helt komplett snart.
Det viktigste for oss nÃ¥ er Ã¥ fÃ¥ ballen til Ã¥ rulle, slik at DIBS iallefall VIRKER, og da slik at flere benytter det i butikkene siden. 

ForhÃ¥pentligvis vil DIBS da selv skjønne at de mÃ¥ lage noe skikkelige for oss som har forstÃ¥tt at Magento er on top of the “it"-list i disse dager wink

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Prisen på å få utviklet DIBS videre slik at vi kan prosessere ordre fra admin sidene i Magento er ca $ 300,
og hvis vi i tillegg ønsker å kunne kreditere ordre fra baksiden må vi ut med ytterligere $ 550.

Det er jo ikke snakk om så veldig mye penger, så dersom folk er flinke å donere skal vi nok kjapt få den 100% komplett smile

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

TA DAAA! smile

Fungerende DIBS modul:  http://senterhandel.no/DIBS_module/index.htm

Skulle gjerne lagt den ut på Magento Connect men har ikke tid til å gå igjennom alle stegene for å tilfredsstille MagentoConnect Uploaderen.

Ønsker tilbakemeldinger.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 2 of 4