Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 4
DIBS for Magento? 

Bloc
Jr. Member

Total Posts:  1
Molde

Noen som har kikket på muligheten for DIBS i Magento ennå? Har prøvd nyeste versjon og dette ser lovende ut. Men for at det skal bli aktuelt for norske brukere må ihvertfall noen moduler inn som standard.

Dette er ihvertfall langt over diverse OSC løsnnger rundt omkring. smile

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Roy Andre
Sr. Member

Total Posts:  209

Bloc - 10 March 2008 10:04 AM

Noen som har kikket på muligheten for DIBS i Magento ennå? Har prøvd nyeste versjon og dette ser lovende ut. Men for at det skal bli aktuelt for norske brukere må ihvertfall noen moduler inn som standard.

Dette er ihvertfall langt over diverse OSC løsnnger rundt omkring. smile

Vi kommer nok til å vurdere å lage Payment-modul mot BBS ihvertfall om ikke så mange månedene, og den er vel blant de mest elegante løsningene.

UPDATE: BBS modul er ferdig og i bruk i mange norske Magento nettbutikker. Les mer på http://www.trollweb.no.

Magento Community
Magento Community

bjorne
Jr. Member

Total Posts:  2
Norway

Hei, vi har planlagt Dibs modul for Magento smile

Magento Community
Magento Community

Daniel_79
Jr. Member

Total Posts:  23

När kommer den modulen enligt planen? smile
Är väldigt många som vill ha Dibs modulen just nu

Magento Community
Magento Community

bjorne
Jr. Member

Total Posts:  2
Norway

Hei, tør ikke love noen dato enda, men vil holde dere oppdatert!

Magento Community
Magento Community

meatdigital
Jr. Member

Total Posts:  27
Norway

Vi har nå en fungerende Dibs løsning. Vil legge den ut etter noe mer testing.

Magento Community
Magento Community

Per Ekman
Jr. Member

Total Posts:  8

Hej!

Hur går testningen av DIBS modulen? Är verkligen intresserad av den lösningen.
Om det behövs hjälp med testningen så kan jag kanske hjälpa till.

//Per

Magento Community
Magento Community

meatdigital
Jr. Member

Norway

Testingen er ferdig. Sendt den inn til godkjenning for Magento Connect.

Magento Community
Magento Community

Themsen
Jr. Member

Total Posts:  6

Når jeg skal installere ento-community/Meat_Dibs modulen i versjon 1.1.6 så får jeg opp følgende feilmelding:
Invalid package identifier provided: ento-community/Meat_Dibs

Noen som vet hva dette betyr?

Magento Community
Magento Community

meatdigital
Jr. Member

Norway

Ser ut til at du bruker feil extension key, hvis det du nettopp pastet var det du prøvde. key er “magento-community/Meat_Dibs”. Modulen er forøvrig oppdatert til 0.9.7 (Kompitabel med magento 1.1.x).

Magento Community
Magento Community

squirrels
Sr. Member

Total Posts:  93

Jag har problem med Dibs modulen då jag har två språk på webbplatsen - engelska och svenska - men när jag kommer till Dibs-sidan är det alltid den svenska (eller ibland danska vilket är Dibs default-språk).
Jag har talat med Dibs och dom säger att det saknas rätt variabel för språk: lang ska vara satt till en för att man ska komma till den engelska sidan och detta fungerar alltså inte.

Har någon ett tips om hur jag kan fixa detta? Den enda filen som nämner lang är app/code/community/Meatmedia/Dibs/Model/Dibs.php

‘lang’ => $b->getCountry(), (rad 182)

men om man instället kunde sätta lang till att associera med srpÃ¥kdeklarationen som Magento sätter pÃ¥ alla sidor skulle detta aldrig vara nÃ¥got problem(?). Men jag är ingen programmerare sÃ¥ jag vet inte ens om detta är möjligt eller nÃ¥gon bra lösning…

Vore tacksam för tips!

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Total Posts:  154
Bergen, Norway

Vi bruker denne DIBS løsningen og det fungerer supert (implementer på under 2 min).

Men jeg lurer på en ting ifm vinduet som kundene sendes til for å utføre betalingen - dette vinduet ser uprofesjonelt og ufancy ut, i motsetning til vinduet som er vist på DIBS sine hjemmesider.

Jeg skrev en mail til DIBS for å høre om dette lå hos dem, slik at de kunne bytte til det mer fancye vinduet, men fikk beskjed om at dette var noe som måtte tas opp med den som hadde laget modulen.

SÃ¥ spørsmÃ¥let mitt er:  hvordan endrer vi dette?
Her er betalingsvinduet vi VIL ha: http://www.dibs.no/fileadmin/user_upload/NO/DIBS_Internet/Flash_filer/Betalningsvindu_NO_skin.swf
Og betalingsvinduet som faktisk dukker opp ligger vedlagt til denne posten.

Forslag mottas med takk smile

-Lise

Image Attachments
betalingsvindu.jpg

Magento Community
Magento Community

squirrels
Sr. Member

Ni kan ändra det själva - men ni måste göra en xml-sida som visas istället för Dibs layout.

Logga in på ert Dibs-konto, under Implementation (eller vad den kan tänkas heta på norska) finner du FlexWin. Där kan du ladda upp dina egna filer. Instruktionerna är tyvärr inte särskilt utförliga och supporten verkar inte så snabba på att hjälpa (jag har gjort nya sidor som jag bett Dibs kontrollera så att dom verkligen innehåller rätt information och fungerar för kunderna att betala med men har inte hört något på två dagar...).

När du har skapat din nya xml-sida och din css-fil samt laddat upp alla bilder du vill använda mÃ¥ste du ändra sökvägen till Dibs som Magento-modulen använder. Den pekar i dag pÃ¥ en gammal sida som inte används längre vilket kommer leda till att dina nya sidor inte visas. Gör om länken till detta: const CGI_URL = ‘https://payment.architrade.com/payment/start.action’;

Sedan ska det fungera! (Men jag vet alltså inte riktigt ännu eftersom jag inte vågar aktivera mina sidor innan dom är kontrollerade) smile

Läs mer här: http://tech.dibs.dk/integration-methods/flexwin/

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Takk for svar.

Jeg har sett løsningen inne hos DIBS - men det var utrolig rotetet, og flere av hjelpemanualene manglet.
Hos DIBS kalte de betalingsvinduet i butikken min (som jeg vil endre), for “det gamle betalingsvinduet”.  Høres altsÃ¥ ut som det er noe annet som er standard?

Har forresten nettopp oppdaget en liten bug!  NÃ¥r jeg kjører gjennom kortbetalinger, og disse IKKE lykkes, sÃ¥ legger det seg likevel en bestilling i Magento!

MÃ¥ altsÃ¥ dobbelsjekke at betalingen er kommet fra kunden før jeg prosesserer ordren.  Dette er jo veldig tungvint nÃ¥r man har en del ordre, sÃ¥ det hadde vært supert om dette kunne fikses til neste versjon av DIBS modulen smile

Magento Community
Magento Community

squirrels
Sr. Member

Det är ingen bug utan medvetet gjort så: så fort någon har gått igenom kassan i Magento läggs ordern upp i systemet - det görs alltså innan man ens kommit fram till Dibs.
Det är enda sättet för Magento att kunna skicka ett ordernummer tillsammans med ordern till Dibs (eller den betallösning man använder). Det är för att det ska bli lättare att hantera om något går fel (en betalning som inte går igenom eller ett återköp till exempel) - om samma ordernummer finns i ditt eget system och hos Dibs går det lätt att se vilken betalning det gäller.

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Bergen, Norway

Ja, jeg ser det tekniske problemet med dette.
Det gjør det likevel tungvindt å måtte gå inn å se på betalingene for å prosessere ordre (hos oss er det jeg som tar meg av å belaste kort, mens en annen tar seg av sending av varer og gjør dette fortløpende ettersom bestillingene kommer).

Jeg har Cardia (oppkjøpt av DIBS) på en OsCommerce side jeg driver,
og der avbrytes hele bestillingsprosessen nÃ¥r kortet ikke gÃ¥r igjennom (selv om man videresendes til en ekstern Cardia betalingsside). 

Jeg antar at den derfor oppretter bestillingen først nÃ¥r man tilbakesendes til butikksiden?  Om dette hadde vært mulig i Magento tror jeg dette hadde vært en bedre løsning.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 4