Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento Advies

Loes.v.D
Jr. Member

Total Posts:  2

Hallo,

Kan iemand mij helpen.
Wij hebben een webshop (typo3) en willen switchen naar Magento.
Dit op aanraden van diverse Marketingburo’s die nu voor ons werken.
Elke aanpassing die wij nu willen op de shop in typo3 kost enorm.
Magento is de ideale oplossing voor ons....zo lijkt.

Wij hebben zelf niet de kennis, dus moeten een bedrijf inschakelen die
dit voor ons om gaat zetten.
Wie heeft advies ! daar wij niet bekend zijn met Magento en stappen er net in.
Is dit systeem aan te bevelen ?
Ben in het bezit van een demo-winkel en moet zeggen daar zeer enthoussiast
over te zijn.

Let wel: ik wil geen advies en reclame over bedrijven, maar meer over het systeem zelf.
We stuiten bij typo3 steeds op het probleem dat alles wat we willen uitbreiden er ingebouwd
moet worden en dit houdt gewoon niet op.
Ik zou graag willen weten of het omzetten van onze shop ook echt aan te bevelen is, of
het systeem lekker en gebruiksvriendelijk werkt etc etc

Mvg
Loes

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Aan te bevelen als…

1. Je hebt zelf een intern team met individuele talenten voor:
- PHP & MySQL en MVC
- LAMP stack SysAdmin
- XML, HTML, CSS & JS design

(Zelden zie ik dat 1 persoon goed of geinteresseerd is in alle 3, 2 misschien. Zelf bijvoorbeeld geen designer en maar een matig developer)

Of 2:
- Je hebt voldoende budget en alsnog genoeg kennis in huis om successvol een partner te benaderen en die relatie te onderhouden.
Het budget is dan afhankelijk van je aanpassingsvereisten. Kun je met standaard Magento uit de voeten, heb je alleen tot 5K nodig voor een design. Heb je andere aanpassingen nodig, zul je jaarlijks al gauw een e-commerce IT budget van 5 cijfers nodig hebben.

Als dat bij je bedrijf past, dan ja, is het zeker aan te bevelen.

Ben er zelf iets te vroeg en enthousiast ingesprongen maar heb er ondanks het harde werk (wat niet geheel gepland/verwact was)geen spijt van.

Ga er in principe van uit dat je meer geld nodig hebt dan je denkt na een demo te runnen die helemaal smooth te werken lijkt.

Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Total Posts:  228
Netherlands

Ik denk dat veel afhangt van wat voor functies je nodig hebt. Als dat duidelijk is kan je gaan kijken of Magento aan deze eisen voldoet.
Voordeel is dat buiten standaard functies ook een aantal betaalde modules zijn welke niet buitensporig geprijsd zijn.

Voor design (als je dat zelf niet kan ) be je wel het e.e.a. kwijt, maar ook dit is helemaal afhankelijk van de wensen.
Ik heb zelf een aantal shops draaien en altijd Oscommerce gehad maar dit is toch wel vele malen beter. Let wel dat het gewoon veel tijd kost voordat je alles door hebt.

Succes met jullie zoektocht.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top