Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Verzendkosten blijven staan bij gratis verzenden. 

Bezu & Bezu Modebedrijven
Jr. Member

Total Posts:  13

Ik heb mijn webshop zo ingesteld, wanneer er een bestelling is van meer dan 49,95 de klant geen verzendkosten hoeft te betalen. Maar.... wanneer de klant het scherm tevoorschijn krijgt van verzendwijze moet de klant nog kiezen tussen verzendkosten betalen of gratis verzenden.  Terwijl ik in de shop ingesteld dat hij deze neit moet tonen. Het gebeurt nu dus soms dat klanten boven 49,95 bestellen en ook nog verzendkosten betalen. De verzendkosten moet ik dus weer terug storten op hun rekening. Dubbel werk dus.

Nu dus mijn vraag:

Weet iemand hoe ik het in kan stellen dat de verzendkosten verdwijnen wanneer een klant iets besteld boven de 49,95 en dus niet meer hoeft te kiezen tussen verzendkosten of gratis verzending.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Nick Geersing
Bezu & Bezu Modebedrijven B.V.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Kan niet met instellingen. Moet je gaan hacken. Het is een “shipping option”, niet een overriding factor of rule.

Ik heb hetzelfe en sta ook verbaasd te kijken hoeveel mensen alsnog vrijwillig verzendkosten willen betalen. Maar ik stort het niet terug, moeten ze het maar goed aanklikken als ze de keuze krijgen (nog niemand heeft erom gevraagd trouwens).

Het zou idd makkelijker zijn als de wel-betaalde optie verdwijnt maar ik begrijp uit semantische overwegingen wel waarom dat niet het geval is. Stel namelijk dat je gratis levering met de standaard post gaat maar dat je alsnog een express, betaalde service aan wilt bieden voor volgende werkdag.

Maar goed, laat het je niet weerhouden om een Module te schrijven en het te delen met de rest van de wereld wink

Magento Community
Magento Community

amat1
Member

Total Posts:  36

Ik heb hier de oplossing gevonden: http://www.squareconcepts.nl/blog/magento/automatically-select-free-shipment-in-magento-checkout/

Werkt bij mij perfect! De klant hoeft zelf niet meer de verzendmethode te selecteren. Vanaf het minimale bestelbedrag verschijnt automatisch gratis verzending en is de methode vaste verzendkosten onzichtbaar. En vice versa…

Let wel even op:
Volgens de uitleg moet je iets voor <?php endforeach; ?> plaatsen. Dit stukje code staat bij mij twee keer in de file available.phtml. Pas toen ik het net boven de onderste plaatste werkte deze oplossing.

Succes!

Magento Community
Magento Community

soundlive
Jr. Member

Total Posts:  1

De pagina die je aan geeft bestaat niet meer.
Kun je de code ook hier plaatsen?

alvast bedankt

Magento Community
Magento Community

espada
Jr. Member

Total Posts:  13

Ik gebruik het gratis matrixrate om diverse verschillende verzendopties mee aan te bieden.

Vervolgens heb ik een winkelwagen regel aangemaakt met als voorwaarden
*** subtotaal >= 75 & bestemmingsland NL = gratis verzenden.****

Matrixrate beheerd tevens deze winkelwagenregels. Je kan daarin dus instellen of deze winkelwagenregels wel of niet actief zijn.
Tevens is er een optie om overige de extra melding die de winkelwagenregel zou genereren uit te schakelen.

Resultaat:  vanaf een door mij bepaald bedrag en afhankelijk van het bestemmingsland, staat er nu enkel nog 1 optie ‘ gratis verzenden’

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

We kunnen hier binnen 5 minuten een aanpassing in maken. We doen dit met enige regelmaat al.

Magento Community
Magento Community

rmhendriks
Jr. Member

Total Posts:  2

Ik wil ook graag een regel instellen, zodat de verzendkosten gratis zijn bij een bestelling van 100 euro of meer. Iemand enig idee hoe dit moet?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top