Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Template voor alle categorien instellen

jvanoel
Jr. Member

Total Posts:  28
Rotterdam

Beste mede Nederlandse Magento gebruikers,

Heb deze vraag ook in het algemene stuk van het forum geplaatst, maar heb het gevoel dat de topic snel onder het water vergaat en niemand meer reageerd, en omdat eerder al iemand snel op mijn vraag reageerde op het nederlandse gedeelte probeer ik het weer hiet.

Ik wil 1 template gebruiken voor mijn categorien.
Nu moet ik per categorie waar de producten instaan het instellen maar dat is niet te doen als je veel categorien hebt. Ik wil het dus in 1 keer instellen.

KOPIE VAN ORGINELE TEKST:

Hi all,

My problem is that i don’t know how i set one templates for all categories.
If i go to: Catalog -> Manage categories, then i can set a template to a category.

BUT: If i set the template (2 collumns) to the “Root Category”, and set the option: Apply to this category and all its child elements. Then a sub category don’y take that template.

I’ve installed the “Magento sample data” and if i set a template (2 collumns) to the Cellphones category (the items are directly in that category, that it work. But i want to set it in one time and not all categories seperate.

Can i set it somewhere global for all categories?
I can set a template for all content pages like: About us etc.. But can’t find to set it to all categories in one click..

Thanks for al possible help

Justin

Oh and one more thing:
I’ve added a category-list to my left collumn, and set it at CMS -> Manage pages -> Homepage -> Custom design
With this code:

<reference name="left">
<
block type="catalog/navigation" name="catalog.vertnav" template="catalog/navigation/vert_nav.phtml" before="left.newsletter" />
</
reference>

But i want to display this categorylist when people view categories too..
Must i paste this code somewhere else to achieve that?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

1. Heb het net gecontroleerd en dat viel mij ook op, misschien een bugje?
2. In je design layout files kan je aangeven om welke layout gebruikt moet worden. Dan omzeil je mogelijke bug. default/default/layout/catalog.xml of page.xml
3. Om het overal te tonen moet je er een Blok van maken. Zoek maar eens op “setting up Blocks” oid

Magento Community
Magento Community

jvanoel
Jr. Member

Total Posts:  28
Rotterdam

Hmm ja in catalog.xml staat bijvoorbeeld dit:

<catalog_product_view>
        <!-- 
Mage_Catalog -->
        <
reference name="root">
            <
action method="setTemplate"><template>page/2columns-right.phtml</template></action>
        </
reference>

Maar nergens staat 3collumns.phtml die nu gebruikt voor als je de producten of categorien gaat bekijken.
Dus ik snap echt niet waar hij dat dan vandaan haalt..

EDIT: Heb net nog gekeken in page.xml

En daar heb ik dit aangepast:

<default>
        <
block type="page/html" name="root" output="toHtml" template="page/2columns-left.phtml">

Dan wordt de hele catalog aangepast, behalve de root. Dus als ik gewoon ga naar localhost/magento (homepage)
Oh STOM! Dat is natuurlijk CMS -> Manage pages -> Homepage -> Custom design..

Maar die catalog.xml en page.xml kan ik nog niet helemaal uit elkaar houden… vooral in die catalog.xml staat vol met templates aanduidingen etc…

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top