Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Problem med ordrestatus i ePay extension version 2.0.0.7

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

Jeg har et projekt hvor jeg skal bruge ePay og er i den forbindelse stødt på et problem i ePay extension version 2.0.0.7.

Når en ordre er færdigbehandlet og afsendt står den stadigvæk som processing og ikke completed som den skal. Status på den tilhørende faktura er Pending og ikke Paid som den skal være, hvilket måske er en del af årsagen.

Er jeg den eneste der har det problem eller er der en bug i modulet?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Torben - 05 May 2009 02:58 AM

Jeg har et projekt hvor jeg skal bruge ePay og er i den forbindelse stødt på et problem i ePay extension version 2.0.0.7.

Når en ordre er færdigbehandlet og afsendt står den stadigvæk som processing og ikke completed som den skal. Status på den tilhørende faktura er Pending og ikke Paid som den skal være, hvilket måske er en del af årsagen.

Er jeg den eneste der har det problem eller er der en bug i modulet?

Hej Torben.

Vi er ved at undersøge samme problem for en kunde. Jeg regner med at have mere info om det imorgen. Du må gerne smide mig en mail på

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Det var da rart at få at vide at det ikke nødvendigvis er mig der er idiot wink

For mig ser det ud som om, at problemet ligger i, at fakturaen ikke bliver sat til betalt. Jeg kigger på det i aften og så kan vi jo sammenligne noter.

Magento Community
Magento Community

Freddy Bang
Member

Total Posts:  52

Vi har samme problem og kan bekræfte at ordre og faktura status forbliver ‘I gang’ i stedet for ‘Fuldendt’ og ‘Betalt’ nÃ¥r ordren er faktureret og leveret.

Jeg har implementeret denne løsning http://www.magentocommerce.com/boards/viewreply/130542/
for at kunne fuldende mine ordre, men jeg har ikke kunne finde en løsning til at ændre status pÃ¥ fakturaerne, sÃ¥ de ligger fortsat som ‘I gang’..

Giver lige Thomas (e-Pay) en PM, sÃ¥ hans opmærksomhed rettes her hen…

P.S. Vores shop kører Magento v1.3.1

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Jeg har gennemgået koden og fundet fejlen.

Følgende skal ændres på linie 21 i filen: /app/code/local/Mage/Epay/Model/Standard.php

Før:

protected $_canCapture false;

Efter:

protected $_canCapture true;

Kan i bekræfte at det løser problemet?

Magento Community
Magento Community

Freddy Bang
Member

Hej Torben,

Godt gÃ¥et, jeg kan hermed bekræfte at med denne ændring sÃ¥ fÃ¥r jeg nu igen muligheden for at vælge ‘Hæv online, offline’ osv. hvilket var forsvundet efter opgraderingen til 2.0.0.7.

Mine ordre bliver nu Fuldendt og fakturaerne stÃ¥r til Betalt, sÃ¥ m.m. der er en side effekt (lagerstyringen) sÃ¥ er jeg tilfreds hermed…

Har skrevet til ePay og bedt dem læse denne trÃ¥d, hÃ¥ber de kan bekræfte at rettelsen er rigtig og at den vil være med i 2.0.0.8 udgaven…

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Det var da gode nyheder.

Jeg ved ePay afvikler ferie i denne uge, men vi har oprettet en ticket til ovenstående.

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Total Posts:  81
Aalborg

Hej,

Vi har nu publiceret en version 2.0.0.8 BETA udgave af modulet. Løser denne opdatering problemet for jer?

Minor fix in version 2.0.0.8
- Changed flag $_canCapture from false to true.
- Changed casting method of amount from int to float when translating amount to minor units during checkout

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Thomas K - ePay.dk - 07 May 2009 04:03 AM

Hej,

Vi har nu publiceret en version 2.0.0.8 BETA udgave af modulet. Løser denne opdatering problemet for jer?

Minor fix in version 2.0.0.8
- Changed flag $_canCapture from false to true.
- Changed casting method of amount from int to float when translating amount to minor units during checkout

Perfekt! tak for det Thomas.

Jeg tester det lige i løbet af dagen.

Magento Community
Magento Community

Freddy Bang
Member

Vi har opdaget et mega problem i epay 2.0.0.8, som fejler på produkter der koster eksempel kr. 119,40 men beløbet bliver modtaget i adminsitrationen som 119,00. Det tyder på noget afrundingsproblem når beløbet ikke er et helt beløb såsom 119,00.

Prøv evt at sætte en varer til kr. 119,40 og se om det virker hos dig…

Hos mig får jeg denne flotte fejlbesked..

An error occured!
The amount received from ePay did not match the order amount!

Ovenstående er nemt at genskabe, men problemet for os er når der køres udsalg baseret på procenter så er der rigtig mange varer som ender på ,40 når man kører 40%. Eksempel normal pris 199 nu 119,40..

Håber virkeligt at ePay eller en anden expert kan kigge på det asap og forhåbentlig løse problemet…

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Freddy Bang - 26 May 2009 05:02 AM

Vi har opdaget et mega problem i epay 2.0.0.8, som fejler på produkter der koster eksempel kr. 119,40 men beløbet bliver modtaget i adminsitrationen som 119,00. Det tyder på noget afrundingsproblem når beløbet ikke er et helt beløb såsom 119,00.

Prøv evt at sætte en varer til kr. 119,40 og se om det virker hos dig…

Hos mig får jeg denne flotte fejlbesked..

An error occured!
The amount received from ePay did not match the order amount!

Ovenstående er nemt at genskabe, men problemet for os er når der køres udsalg baseret på procenter så er der rigtig mange varer som ender på ,40 når man kører 40%. Eksempel normal pris 199 nu 119,40..

Håber virkeligt at ePay eller en anden expert kan kigge på det asap og forhåbentlig løse problemet…

Det skulle spille i 2.0.0.9, ellers findes løsningen her: The amount received from ePay did not match the order amount!

Magento Community
Magento Community

Freddy Bang
Member

Tak tak, det var lige den fejl jeg løb ind i… er rettet direkte i 2.0.0.8 filerne, mÃ¥ tage opgraderingen senere wink

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top