Magento Forum

Fri fragt som prisregel på indkøbskurv? 

LouiseE
Jr. Member

Total Posts:  18

Hej

Jeg vil meget gerne oprette muligheden for fri fragt (afhentning) via en rabatkode, dvs. som prisregel på indkøbskurven.

Jeg har ingen problemer med prisregler på inkøbskurven når det drejer sig om rabatter på ordrebeløbet. Derimod kan jeg ikke få noget som helst rabat til at slå igennem når jeg forsøger mig med “Gratis levering” drop down menuen. Jeg har læst den (i øvrigt udmærkede) guide om prisregler på indkøbskurven, men den giver ingen eksempler på “gratis leveringsproblematikken”.

Det er ydermere lidt tricky idet fragten ikke er beregnet/fremgår af indkøbskurven når rabatkoden skal indtastes. Giver det overhovedet mening at begynde at give rabat på fragten på dette tidspunkt? Hvis nej, hvad er effekten af “Gratis leveringsfunktionaliteten” i prisreglerne for indkøbskurven så?

Er der nogen, der har erfaringer med at give fri fragt via en rabatkode?

Jeg bruger en tabelsats fragtpris (baseret på ordrebeløb) hvis det har nogen betydning.

Hilsen LouiseE

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

LouiseE
Jr. Member

Total Posts:  18

Løsningen er at oprette Fri fragt som leveringsform. Vælg en høj grænseværdi så den ikke kommer i spil i shoppen. Når fri fragt er aktiveret som leveringsform virker prisreglerne på indkøbskurven med fri fragt.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top