Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

multishops en google sitemap probleem

Vossie75
Sr. Member

Total Posts:  133

Ik heb een probleem met de google sitemaps.
Je kan een sitemap enkel aanmaken op de url waarop de admin ook is geinstaleerd.

Nu heb ik echter meerdere shops op verschillende domeinnamen en wil dus voor die shops op de andere domeinnamen ook een sitemap.
Dit is dus echter niet mogelijk, en in google kan je enkel een sitemap opgeven die ook echt op de domeinnaam waarvoor die is draait.

mijn admin draait dus b.v. op domein1.nl
mijn andere webshop draait op domein2.nl

je kan dus enkel een sitemap aanmaken op[ de url domein1.nl/sitemap-domein2.xml

maar bij google kan je enkel een sitemap opgeven in de vorm van domein2.nl/sitemap0domein2.xml

Iemand een idee hoe je dat kan oplossen?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

sitemappen aanmaken in Magento voor de verschillende winkelzichten.

Sitemappen kopiëren naar de map van de nieuwe website. Je moet dus wel gebruik maken van een fysieke domein directory om dit te laten werken. Dus niet op basis van een if-statement in de index.php.

Op die manier kan je ook het controle bestand van Google uploaden zodat Google kan controleren dat jij de verzoeken indient.

Magento Community
Magento Community

Vossie75
Sr. Member

Total Posts:  133

Ik heb dus diverse domeinnamen en die hebben dus allemaal hun eigen directory. uploaden van google controlle bestand is geen probleem en is ook allemaal gedaan.
Probleem met aanmaken van de sitemaps en dan naar de verschillende domeinnamen copiëren is dat ik bezig ben met 6 shops en er uiteindelijk 20 shops moeten komen.

Op die manier moet ik dus elke dag 20 verschillende sitemaps naar de juiste domeinnamen copiëren wat dus een hoop werk is.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

mee eens, maar dit is voorlopig de enige manier in een standaard Magento versie. Wellicht dat er een manier is waarbij je de bestanden automatisch verplaats dmv een cron opdracht?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Ik heb een vergelijkbare situatie.

Installatie/admin op www.bedrijfsnaam.tld/magento (geen shop)

Dan:

shop1.tld
shop2.tld
etc

Ik heb gewoon een symlink van shop1.tld/sitemap.xml naar de sitemap file binnen de installatie en presto, hoef nu nooit meer te knippen en plakken.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

is een goede oplossing, werkt echter alleen in een Dedicated omgeving.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Yes, als je niet volledig toegang hebt tot het besturingssysteem, is het misschien niet mogelijk. Sommige GUI sysadmin systemen kunnen dan weer wel synlinks maken, zoals Webmin maar hangt idd af van je hosting pakket.

Ander alternatief is een cron of hgandmatig geactiveerd scriptje die het over-kopieren voor je doet. Met een paar lijntjes PHP met file reads en writes ben je klaar.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top