Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Tip van de Dag - Admin Performance Zonder Code Tweaks

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Mijn standaard browser is nu al weer een tijdje FireFox maar ik heb vaak ook Opera open. De Magento Admin is langzaam, althans in FireFox. Wat blijkt, de JavaScript rendering engine in Opera is echt een stuk sneller dan die FireFox gebruikt. Een paar weken geleden ben ik voor Magento dingen overgestapt van FireFox naar Opera en de snelheidswinst was een hele opluchting.

Nou ben ik gister naar Mage:Camp geweest en Yoav Kutner (CTO Varien) deed daar een presentatie waarin hij de Enterprise Edition demo-de. Ik zag meteen dat ie een of andere exotische browser gebruikte, wat K-Meleon blijkt te zijn. Het is op dezelfde rendering engine als FireFox gebaseerd maar er is vanalles afgestript en het resultaat is dat o.a. JavaScript in K-Meleon nog weer eens tot 2 x zo snel is als Opera.

Ik heb het net geinstalleerd en de back-end admin van Magento is idd weer een stukje sneller. Met m’n multi-scherm setup kan ik ze zij-aan-zij draaien. Als ik eerst op Catalogue > Manage Products in Opera klik en dan asap hetzelfde in K-Meleon is de laatste, ondanks een achterstand, toch nog eerder klaar. Weer een significante winst dus.

Ik gok dat de JavaScript-zware Magento admin in K-Meleon zo’n 3 x sneller is gemiddeld dan in FireFox.

Zie het zelf, downloaden is snel en installeerd zonder problemen op een Windows box: http://kmeleon.sourceforge.net/

Ons helpdesk systeem is ook een en al JavaScript en dat loopt ook als een trein. Ik ga deze browser voor al het personeel gebruiken.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Goeie tip! Was de Mage:Camp interessant? Ik was deze week ook op de Internet World voor andere seminars. Erg leerzaam allemaal!

Groeten,

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Bedankt voor de tip. Gebruik K-Meleon nu en het lijkt inderdaad allemaal een stukje sneller. Het valt me vooral op bij het laden van de categorieën en het opslaan van een product.

Wel slim trouwens om de browser te gebruiken voor zo’n presentatie.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Slim ja, maar dan geef je ook toe dat het in een “normale” browser niet snel genoeg loopt voor een kritisch publiek als dat op een geek-conferentie als dat.

Heb op Mage:Camp 2 interessante dingen geleerd en deze browser was er 1 van. De ander is dat Magento nog weer zo’n 10 tot 200 keer sneller loopt (afhankelijk van welke pagina en of je hem kunt cachen) met Zend Server. Kost zo’n 1000 Euro per jaar maar dan heb je ook wat. Ben het nu aan het overwegen.

Magento Community
Magento Community

chason70
Member

Total Posts:  67

Er wordt ook beweerd dat Magento 1.3 40% sneller is geworden. Ik heb nog versie 1.2.1.2 heb proberen upgraden ging helemaal mis heb dus niet kunnen merken dat het inderdaad ook sneller is?

Is het bij jullie zo dat Magento 1.3 veel sneller is?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Mijn live install loopt nog op 1.2.1.1 - mijn test install inmiddels op 1.3.0 en ben die nu aan het upgraden naar 1.3.1. en testen voordat ik dat live doe.

Het lijkt/oogt/voelt idd net wat sneller maar t’is lastig te meten.

Moet er wel bijzeggen dat ik een probleem lijk te hebben met caching, er worden geen files geschreven, dus misschien heb ik nog snelheid “tegoed”.

Magento Community
Magento Community

firemedia
Jr. Member

Total Posts:  4
Drunen - The Netherlands

Bedankt voor de tip, het lijkt echt te werken!

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Yes, iedereen in de office doet nu Magento admin werk in K-Meleon en ben nog geen problemen tegengekomen. Loopt als een trein, als in, een trein die op tijd loopt en doorrijdt.

Magento Community
Magento Community

Sander
Sr. Member

Total Posts:  232
Netherlands

In Safari reageert ‘t ook allemaal net wat sneller in de admin dan met FireFox.

Magento Community
Magento Community

Pixxa
Sr. Member

Total Posts:  275

K-Meleon (jammer alleen voor windows) is absoluut sneller. Magento 1.3 met flat catalog en products is ook zeker merkbaar. Wie weet waar magento over een half jaar staat met snelheid. Denk dat ze er volop aan werken om het sneller te krijgen in de normale browsers al is het me momenteel niet geheel duidelijk wat de roadmap van magento is.. iemand een idee?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Zie mijn thread elders over performance met Zend Server. Heb ik een presentatie van gezien, echt de ultieme caching oplossing, echt HEEL snel.

Zend is bezig zelf Magento te gebruiken voor hun shop en zijn druk aan het bugfixen en verbeteren. Ze gaan het dan helemaal compatible proberen maken met Zend Server’s performance tools. Dan hebben we het echt over een significante snelheidsverbetering.

De code is zo complex, snelheidsverbetering gaan echt uit caching-mechanismes komen, niet echt uit verbeteringen in de code zelf denk ik.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Zulke benchmarks betekenen weinig voor een Magento admin. Chrome zal JS in principe, gemiddeld misschien sneller serveren maar dat wil nog niet per definitie zeggen dat Chrome ook Prototype en Scriptaculous sneller output.

Maar allicht nog beter/makkelijker is meerdere browsers gebruiken. Ik heb 3 schermen en heb vaak FireFox, Opera en K-Meleon tegelijk aan. Voor ieder klusje een aparte tool en het voordeel dat je met twee verschillende accounts tegelijk in Google in kunt loggen etc.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top