Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

URL paden tweetalig maken

maureeze
Jr. Member

Total Posts:  3

Heeft iemand een idee hoe ik URL paden tweetalig kan maken?

De hoofdtaal van de website is Engels, de gebruiker kan echter ook kiezen voor Nederlands.

Ik heb 2 storeviews aangemaakt voor beide talen, die verwijzen naar hetzelfde product,

Wat ik dus graag zou willen is dat het URL path ook wordt aangepast aan de taal.

Voorbeeld:

.../outdoor/garden/tree
Naar
.../buiten/tuin/boom

Het moet wel verwijzen naar hetzelfde product.

De vertaling heb ik wel aangepast, dus het kruimelpad staat goed, maar hoe wijzig ik het pad in de adresbalk o.b.v. de taal?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Rombertus
Jr. Member

Total Posts:  12

Ik neem aan dat je ook de inhoud al hebt aangepast aan de specifieke taal. Bij het beheren van het artikel kies je links de store view en dan bij URL-key vul je de waarde in die je wilt hebben. Dezelfde methode kun je ook hanteren bij categorie.

Dit is trouwens wel basic Magento beheer. Adviseer je om een tijdje te spenderen aan het lezen van de user guide. http://www.magentocommerce.com/resources/magento-user-guide

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top