Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

[SOLVED ]Problem with the top navigation on admin page

melusine
Jr. Member

Total Posts:  2

Hello,
I’m a new user of Magento. I don’t really speak english, so I hope you will understand me…
Since yesterday, I’ve installed et make some configuration on magento, with no problem.
this morning, I’ve installed extensions with magento connect, with the Vertical Navigation with CSS Classes.
After the install, I’ve created a new category of product. My navigation top was ok, and the vertical navigation was not appear.
After I’ve had a new category, and validate it, I’ve lost all the links on the top menu.... I don’t know if the trouble is with the extension or not… I’ve uninstalled the extension, but my top menu is always without links :( it doesn’t work....
Is anybody can help me please ?

Bonjour,
Je suis nouvelle utilisatrice de Magento.
Hier, j’ai installé et configuré sans problème Magento, ainsi que plusieurs extensions (stable et beta)
Ce matin, j’ai installé l’extension Vertical Navigation with CSS Classes avec Magento Connect. Tout s’est déroulé correctement, meme si je ne voyais pas ce menu dans l’admin. Le menu du haut fonctionnait toujours correctement, j’ai voulu ajouter une nouvelle catégorie de produits, et à la validation, toutes mes catégories ont disparu, et le menu du haut ne fonctionne plus. Les liens sont inactifs, et le menu ne se déploie plus au passage de la souris. Je suis retournée dans le downloader (merci à l’historique du navigateur car je ne me souvenais plus de l’adresse exacte et impossible d’y accéder par le menu de l’admin), et j’ai désinstallé l’exgtension du menu vertical (sans savoir si le problème vient de là, mais histoire de faire “marche arrière").
Malgré tout, le menu de l’admin ne fonctionne toujours pas, plus de lien valide, plus de menu qui se déploie… panique à bord !
Je me suis déconnectée, puis reconnectée. pas de changement. Je travaille sous firefox, j’ai donc fait un essai sur Internet explorer au cas où… idem....
Est ce que quelqu’un peut me conseiller svp ?

voici l’adresse de “mon” magento : http://shop.melusine-sweetness.fr (probablement pas utile pour vous lol) hébergé sur un 60GP d’ovh.
Je développe un peu (ex dev. web), mais je ne connais pas bien les CMS (et ne demande qu’à apprendre :D )

Merci à l’avance !!!! Thank you in advance !

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

melusine
Jr. Member

Total Posts:  2

It’s ok now ! with this topic http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/4679/P30/
CHMOD on js folder was ok, so I’ve juste change this

case 'js':

#$lines[$if]['other'][] = sprintf($script, $baseJs.$item['name'], $item['params']);

$lines[$if]['script'][] $item['name'];
                    break;

by

case 'js':

$lines[$if]['other'][] sprintf($script$baseJs.$item['name']$item['params']);

#$lines[$if]['script'][] = $item['name'];

break;

in app/code/core/Mage/Page/Block/Html/Head.php

:D

Sorry for this topic…

Magento Community Magento Community
Magento Community