Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Meerdere verdelers/prijzen mogelijk in magento? 

Davidoff
Jr. Member

Total Posts:  3

Hallo allemaal

Sinds kort ben ik aan het twijfelen over te stappen naar magento, hoofdzakelijk vanwege de extra opties waarbij je koppelproducten, verlaten winkelmandjes en dergelijke kan controleren.

Nu zijn we bezig aan een nieuwe webshop, maar deze zal toch enkele speciale eigenschappen hebben; Hier even de uitleg:

Het zal 1 europese webshop worden, met 7 groothandel-verdelers over europa uit.
Op de landingpagina zouden bezoekers hun land (uit de lijst van 7 landen) kunnen kiezen.

Elk land heeft zijn eigen prijzen, voorraden en verzendingskosten. (allemaal van dezelfde producten, weliswaar kan het zijn dat 1 verdeler van een land bijvoorbeeld 1 product niet verkoopt)
Dus vroeg ik mij af of de toegang zo ingesteld kan worden, dat de verdelers kunnen inloggen en hun eigen productprijzen en kosten kunnen instellen?

Is het mogelijk dat dit allemaal met 1 magento systeem kan gemaakt worden?

Op voorhand al mijn zeer grote dank voor jullie expertise op magento

tx wink

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Dat moet mogelijk zijn. Volgens mij kan je dan het beste verschillende websites aanmaken in Magento. Op die manier kan je de zaken die je gescheiden wil houden ook goed gescheiden houden.

Dat inloggen is volgens mij niet standaard, zo je even in moeten duiken, of misschien dat iemand anders dat weet. Volgens mij kan iedereen altijd alles zien, wel kan je natuurlijk bepaalde functies en admin gedeelten afschermen, maar niet op website niveau zeg maar.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Voor dat apart per-shop managen van de back-end heb je de Enterprise Edition nodig. De rest kan prima.

Magento Community
Magento Community

Davidoff
Jr. Member

Total Posts:  3

Maar zou het bijvoorbeeld wel mogelijk zijn als ik gewoon per subdomein een volledig aparte magento draaien heb?
bijvoorbeeld be-nl.webshop.com, fr.webshop.com.

Dan moeten natuurlijk alle producten er x-aantal keer in gestoken worden, maar is alles wel beheerbaar denk ik?

Is het mogelijk bij een webshop van bijvoorbeeld 1 persoon laten in te loggen die enkel de overzichten kan bekijken en product-prijzen/verzendingskosten kan aanpassen?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top