Magento Forum

Få vist betalingslogoer på side. Eks oppe ved login,min konto osv

Compuland
Guru

Total Posts:  374
Denmark

Ja har mange spørgsmål ( nogle måske tåbelige)

Men savner en “boks” en rude kald det hvad i vil. Hvor man kan få vist de forskellige betalings kort logoer som man kan benyte sig af i shoppen.

Kunne være som billede

Image Attachments
Unavngivet.jpg

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

Det kan du jo bare lægge ind som html i dit theme. Der er ikke nogen grund til at oprette nye blocks for noget der er standard. Undtagelsen er selvfølgelig, hvis din installation indeholder flere websites, og det ikke er alle der understøtter disse betalingskort

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Denmark

Well ja og nej

Skal kun bruge shoppen til et website. Men for os ikke supernørder/programører vil et modul/block være en kærkommen hjælp og det var i den retning jeg tænkte.

Føler tit at man stiller et spørgsmål her og svaret er måske ikke nedladenet men i hvert tilfælde tit snak der bare går over hovedet på os der bare sidder og kæmper med de “små” ting som resten åbenbart bare lige ligger ind i html og lige koder i php filerne osv. Tror at vis alle “bare lige” gjorde det, så var der ingen brug for forummer som dette.

Men tak for svaret.

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

Det er korrekt at mange svar i dette forum er korte, men for mit eget vedkommende er det ikke for på nogen måde være nedladende. Hvis man altid skal gå ud fra at spørgeren er helt blank og forklare, hvordan Magento grundlægende er opbygget, og hvad der ville være den bedste løsningsmodel i forhold til forskellige scenarier, vil det være meget tidskrævende at besvare et spørgsmål. Det er fair nok hvis du mener at hjælpen i dette forum ikke er tilstrækkelig, men så vil jeg foreslå dig at finde en Magento konsulent og betale det som det koster.

Magento er et meget fleksibelt system. Groft sagt er fleksibilitet en direkte modsætning af faste ramme med moduler, der 100% konfigureres i et brugerinterface. Alt kan lade sige gøre med Magento, men mange ting kræver at man selv formår at redigere konfigurationsfiler, og at man har lidt udviklerkompentence. I den anden ende af skalaen har du Scannet typen, hvor alt er nemt og lige til, men hvor der sandelig også er meget faste rammer.

En Magento extension vil ikke nødvendigvis løse dit problem. Hvor på siden vil du have vist dine betalings muligheder? En extension vil altid vise output et fast sted på siden med mindre den er tilpasset dit specifikke theme. Du kan lave en block som kan redigeres fra Admin > CMS > statiske blokke, men det kræver at du definerer en block i dit theme, hvilket betyder at du skal tilpasse en template fil og en layout fil. Hvordan filerne skal tilpasses afhænger af hvordan dit theme er skruet sammen og hvor din block skal vises.

Jeg vil anbefale dig at læse Designer’s Guide og specielt Intro to Layouts.

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Denmark

Torben - 25 April 2009 01:34 AM

Det er korrekt at mange svar i dette forum er korte, men for mit eget vedkommende er det ikke for på nogen måde være nedladende. Hvis man altid skal gå ud fra at spørgeren er helt blank og forklare, hvordan Magento grundlægende er opbygget, og hvad der ville være den bedste løsningsmodel i forhold til forskellige scenarier, vil det være meget tidskrævende at besvare et spørgsmål. Det er fair nok hvis du mener at hjælpen i dette forum ikke er tilstrækkelig, men så vil jeg foreslå dig at finde en Magento konsulent og betale det som det koster.

Magento er et meget fleksibelt system. Groft sagt er fleksibilitet en direkte modsætning af faste ramme med moduler, der 100% konfigureres i et brugerinterface. Alt kan lade sige gøre med Magento, men mange ting kræver at man selv formår at redigere konfigurationsfiler, og at man har lidt udviklerkompentence. I den anden ende af skalaen har du Scannet typen, hvor alt er nemt og lige til, men hvor der sandelig også er meget faste rammer.

En Magento extension vil ikke nødvendigvis løse dit problem. Hvor på siden vil du have vist dine betalings muligheder? En extension vil altid vise output et fast sted på siden med mindre den er tilpasset dit specifikke theme. Du kan lave en block som kan redigeres fra Admin > CMS > statiske blokke, men det kræver at du definerer en block i dit theme, hvilket betyder at du skal tilpasse en template fil og en layout fil. Hvordan filerne skal tilpasses afhænger af hvordan dit theme er skruet sammen og hvor din block skal vises.

Jeg vil anbefale dig at læse Designer’s Guide og specielt Intro to Layouts.

Se det var et svar som giver en forklaring, ikke en som hjælper mig lige nu. men som giver mig en forklaring på at man ikke “bare lige” kan sætte en block ind. I forhold til om hvilken type svar man skal give føler jeg at man i 99% af tilfældene kan læse det ud af spørgsmålene der bliver stillet. Men ja min mening. I forhold til at benytte en Magento konsulent, ja mit håb var jo at man/jeg kunne klarer mig med den viden jeg har, og ved at spørge mig lidt omkring ( måske en fejl fra min side ), men tror man kommer langt med de rigtige forummer, de rette spørgsmål og de rette folk ( som eks dig Torben smile )

Min ide om placeringen var/er oppe under min konto, indkøbskurven mm der er i toppen. Så det er nok noget med at det er en header fil jeg skal på jagt efter. Da jeg ikke skal ud i et større projekt med det vilde tema sjov og en masse smart begrænser jeg nok udfordringerne lidt he he. Men ja vi får se hvor langt jeg kommer. Er altid villig til at prøve,lærer og tage lære af mine fejl.

Set i lyset af den ønskede placering, er det da muligt at navngive den fil/filer jeg skal kikke lidt på?. Bruger firefox, og har installeret den der firebug, hvor jeg kan få vist source, mon ikke jeg med fordel kan benytte mig af den i min jagt.

Uanset hvad. Må indrømme at jeg allerede elsker Magento, og ser frem til en fantastiks resultat, og en kamp for at nå der til.

Takker nu og på forhånd for hjælpen.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top