Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Hvor vanskelig er det å legge til kategorier i Magento? 

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Begynner Ã¥ erge meg over hvor vanskelig det skal være Ã¥ fÃ¥ til enkle ting i Magento. Dokumentasjonen er enn sÃ¥ lenge langt fra fullstendig. Mitt siste hinder er Ã¥ lage egne kategorier…

Jeg har nÃ¥ installert en ny versjon av Magento uten demovarer og klarer ikke finne ut hvordan jeg skal fÃ¥ nye kategorier til Ã¥ vises pÃ¥ siden. Jeg har lest opp og ned pÃ¥ forumet og forsøkt “alle” forslagene. Regner med det er et eller annet enkelt jeg overser. Min demo inneholder nÃ¥ en meny som bestÃ¥r av “Home” og “Products”. Under følger en oversikt over alt jeg har forsøkt:

* Jeg har laget flere kategorier under min root folder. Disse inneholder i sin tur igjen sub-kategorier. Alle har ett produkt inkludert.
* Jeg har sørget for at produktet mitt er registrert med x antall produkter og er “in stock” og synelig
* Alle kategoriene er satt til å være aktive
* Har kun 1 butikk og skal derfor ikke være behov for å spesifisere noe ytterligere under Manage store

Det jeg imidlertid fÃ¥r til er Ã¥ legge til kategorier under “Products”

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Sindre|ProperHost
Mentor

Total Posts:  1158

Har du spesifisert riktig Root Category under Manage Store (klikk på store name)? Pass på at kategorier og produkter du legger til legges under samme rotkategori.

Dumt spørsmÃ¥l, men har du husket Ã¥ slette “cache” (System -> Cache Management) ?

Hvilken versjon av Magento kjører du?

Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Norway

Takk for hjelp, er takknemmelig for alle tips.

Jeg har kun en root category, den som lå der som default, så skal i utgangspunktet ikke være behov for å spesifisere det? Har uasnett vært inne og kontrollert og det skal peke mot riktig root.

Cachen min er slettet, er ogsÃ¥ satt til “no changes”.

Jeg kjører Magento versjon 3.0. Har enda ikke oppgradert til 3.1, tenkte jeg skulle klare å løse dette først smile

Jeg er temmelig sikker på at jeg ser meg blind på et eller annet elementert. Kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å få dette til å fungere. Ser at det er overraskende mange poster knyttet til dette temaet på forumet så virker å være noe flere sliter med.

Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Norway

Etter mye frem og tilbake viste det seg at det var den installerte themen jeg brukte som utganspunkt som gjorde at jeg ikke fikk frem katalogene på ønsket måte. Endre til default og kategoriene dukket opp en-etter-en smile

PS: Takk til Sinde som fant ut hvorfor det ikke fungerte!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top